Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

СкидкаВыгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
2,79 (13%)
Со скидкой*:
18,69
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:475723
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.02.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 35 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2008.g. - 2009.g.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    5
  Ievads    5
1.  Teorētiski pētnieciskā daļa    9
1.1.  Sabiedrisko attiecību teorētiskie aspekti    9
1.1.1.  Sabiedrisko attiecību vieta organizācijā    9
1.1.2.  Sabiedrisko attiecību mērķi, plānošana un organizēšana    12
1.1.3.  Organizācijas iekšējās un ārējās sabiedriskās attiecības    16
1.1.4.  Sabiedrisko attiecību modeļi    20
1.1.5.  Sabiedrisko attiecību loma pašvaldībā    23
1.2.  Talsu novads Latvijas teritoriālās reformas kontekstā    30
1.2.1.  Teritoriālās reformas nozīme    30
1.2.2.  Teritoriālās reformas pozitīvie un negatīvie aspekti    32
1.2.3.  Talsu novads – otrs skaitliski lielākais novads Latvijā    35
2.  Praktiski pētnieciskā daļa    41
2.1.  Talsu pilsētas pašvaldības darbības efektivitāte un noteiktie mērķi    41
2.2.  Sabiedrisko attiecību loma topošā Talsu novada pašvaldībās    50
2.2.1.  Talsu pilsētas pašvaldības ārējās sabiedriskās attiecības    50
2.2.2.  Talsu pilsētas pašvaldības iekšējās sabiedriskās attiecības    57
2.2.3.  Sabiedriskās attiecības pārējās topošā Talsu novada pašvaldībās    60
2.2.4.  Sabiedrisko attiecību vieta topošā Talsu novada domes struktūrā    63
2.3.  Talsu novada sabiedrisko attiecību modelis    67
  Nobeigums    70
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    72
  Pielikumi    75
Фрагмент работы

Pašreiz pasaulē ir informācijas laikmets, mūsu sabiedrība tiek visādos veidos ar dažādām metodēm informēta par dažādām tēmām un norisēm. Viens no veidiem, kā informēt sabiedrību, kā mainīt tās uzskatus un domas uz sev vēlamām, ir ar sabiedrisko attiecību palīdzību. „Sabiedriskās attiecības”, „PR”, „publiskās attiecības”, „komunikācija” un varbūt vēl citi mazāk dzirdēti jēdzieni, kas saistīti ar šo nozari, ieguvuši strauju popularitāti mūsdienās. Lai arī sabiedrisko attiecību nozare ir jauna, vēl līdz galam neapgūta joma, tā ieņēmusi nozīmīgu vietu mūsdienu sabiedrības ikdienas dzīvē, pat pašiem to neapzinoties.
Sabiedrisko attiecību pirmsākumi meklējami senā pagātnē, taču par to neapstrīdamu sākumu uzskata 20. gadsimta pirmos gadus. Sabiedrisko attiecību nozares attīstība ir nesaraujami saistīta ar politisko reformu izraisītām cīņām par varu, kuri 19. un 20. gadsimtā notika ASV. Pirmās, kas sāka izmantot presi kā politiskās cīņas ieroci, bija ASV bankas, izsniedzot kredītus laikrakstu izdevējiem un izvietojot šajos laikrakstos reklāmas materiālus par sevi. 1900. gada vidū Bostonā tika nodibināta pirmā Amerikas publikāciju firma – mūsdienu sabiedrisko attiecību firmu priekštece. Tās dibinātāji ir Džordžs V. S. Mihaēls, Herberts Smols un Tomass O. Mārvins. ASV prezidents Vudro Vilsons lieliski apzinājās sabiedriskās domas spēku un nodibināja sabiedrības informēšanas komiteju. Tad seko divdesmito gadu ekonomiskā uzplaukuma laiks, kad kara laikā uzkrātā pieredze lika sabiedrisko attiecību nozarei strauji attīstīties. Tās pārstāvji sāka strādāt valdībā, biznesā, baznīcās, sociālajā darbā, arodbiedrībās un sabiedriskajās kustībās. ( 5 )
Vispasaules tirdzniecības attīstība un politiskie konflikti visā pasaulē palielināja sabiedrisko attiecību izmantošanas apjomu. Telekomunikāciju un transporta attīstība, televīzijas rašanās nodrošināja sabiedrisko zinātņu nozares stabilizēšanos un nobriešanu. ( 5 )
Sabiedrisko attiecību mērķis ir izveidot labvēlīgas attiecības starp uzņēmumu, organizāciju un tam apkārt esošo sabiedrību, tādēļ sabiedriskās attiecības ir nepieciešamas ikvienā uzņēmumā un organizācijā, gan tādā, kas saistīta ar uzņēmējdarbību, gan nekomerciālā, gan valstiskā, gan nevalstiskā. „Tās pastāv neatkarīgi no mūsu vēlēšanās – mēs nevaram izlemt, vai veidot sabiedriskās attiecības, vai iztikt bez tām. Sabiedriskās attiecības ietver visus saskarsmes veidus ar visiem cilvēkiem, ar ko uzņēmums vai organizācija veido un uztur attiecības”. ( 8 )
Ar uzņēmējdarbību saistītās organizācijas sabiedriskās attiecības vairāk vai mazāk varētu izmantot reklāmas, publicitātes un attīstības nolūkos, taču valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām, šī viena no organizācijas vadības funkcijām, sniedz būtisku ieguldījumu pašvaldību mērķu sasniegšanā. Tie būtu – informācijas izplatīšana, komunikācijas politikas veidošana, pozitīva pašvaldības tēla radīšana un uzturēšana un viennozīmīgi, atgriezeniskās saites nodrošināšana. Tikai sadarbībā ar iedzīvotājiem pašvaldība var realizēt sabiedrībai pieņemamu un tās atbalstītu politiku. Īpaši svarīga informācijas nodrošināšana sabiedrībai laikā, kad Latvijā notiek teritoriālā reforma, liels pārmaiņu laiks, kuru izjutīs ikkatrs iedzīvotājs.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация