Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:227351
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 35 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Mācību satura atlases un izveides pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi    16
1.2.  Mācību satura raksturojums    16
1.3.  Mācību satura atlases principi un kritēriji    23
1.4.  Mācību satura integrācija    33
1.5.  Mācību satura specifikas un vecumposma īpatnību nozīme tā izveidē    43
2.  Mājturības mācību satura izpēte un analīze    48
2.1.  Mācību sautru reglamentējošiedokumenti    48
2.2.  Mājturības satura attīstības un izmaiņu izpēte    57
2.3.  Personīgās pieredzes apkopojums integrētā mācību satura izveidē    61
3.  Integrētā mācību satura patērētājzinībās modelis    63
4.  Ekspertu novērtējuma apkopojums un analīze    71
  Nobeigms    73
  Anotācija    75
  Literatūras saraksts    77
1.  Anketa skolniekiem    79
2.  Anketu rezultātu apkopojums    81
3.  Anketa skolotājiem    84
4.  Anketu rezultātu apkopojums    86
5.  Ekspertu vērtējums    91
6.  Tematiskais plāns    99
Фрагмент работы

Lai iekļautos šodienā, cilvēkam jāprot sekot līdzi laikam. Lai izdzīvotu, jāmāk pielāgoties pārmaiņām, kas nemitīgi ienāk dzīvē. Sabiedrība savai maiņai gaida gudrus, “elastīgus cilvēkus”, kas spēj ātri uztvert visu jauno, kas spēj orientēties šodienā un tikt līdzi laikam. Tāpēc cilvēkam jāzina, kā racionāli izmantot savu laiku, lai neatpaliktu. Šodien harmoniska personība ir cilvēks, kas savā attīstībā un darbībā saskaņo gan individuālās dzīves, gan sabiedriskās dzīves vajadzības, gūst gandarījumu un piepildījumu katrā no tām, apzinās savas dzīves jēgu un, nezaudējot vērtību orientierus, spēj nepārtraukti mainīties līdz ar apkārtējās pasaules pārmaiņām, kā arī pats pārveidot šo pasauli, saskaņojot savas un citu vēlmes, vajadzības un iespējas (27;4). Tas tiek prasīts ne tikai no skolēniem, kas ir attīstītas valsts nākotnes pamats, bet arī no pašiem skolotājiem, kas vada šo cilvēces izglītošanās procesu, kura kvalitāte ir atkarīga no tā, cik pats skolotājs kā personība atbildīs iepriekš minētajām prasībām. No tā tad arī būs atkarīgs tas, cik prasmīgi un efektīgi viņš spēs izmantot mācību saturu, kas ir pirmais un noteicošais līdzeklis mācību procesā.
Pasauli iespējams saprast tad, kad ir izprasts veids, kādā tā mijiedarbojas un funkcionē, un kad ir iegūta personīgās orientācijas spēja. To veidot ir skolas galvenā funkcija.
Spēja spriest un izvēlēties – lūk, divas būtiskas iemaņas, kas ļauj izprast apkārtējo pasauli. Tās ietver sevī izvēles kritērijus, pagātnes mācību ievērošanu un spēju novērtēt nākotni (3;24). Tātad tas viss ir pirmais nosacījums mācību satura izveidei.
Kaut arī mājturības priekšmeta satndarts un programma tiek izstrādāti uz vairākiem gadiem un tajos ietvertās galvenās vadlīnijas var noderēt skolotājiem kā labs orientieris mācību procesa organizēšanā gadu no gada, ne uz brīdi nedrīkst aizmirst par nepārtrauktajām pārmaiņām un novitātēm modernajā pasulē, kuras raksrurīgākās iezīmes ir pasaules ekonomiskā, kultūras, tehnoloģiskā vienotība un daudzveidība, pāreja uz informācijas sabiedrību. Tas izvirza skolotājam prasību sekot līdzi jaunajām tendencēm un aktualitātēm, lai tām pakārtotu savu mācību saturu, kā rezultātā skolēns iegūst kvalitatīvu izglītību, jo ir svarīgi, lai jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā, mainīgajā šodienas un rītdienas pasaulē. Tieši tāpēc tik svarīga loma ir integrācijas procesam, kas palīdz skolotājam no patstāvīgajām mācību tēmām atmest novecojušo informāciju un piesaistīt tām jauno, aktuālo.
Kā zināms, integrācija ir atsevišķu diferencētu daļu savstarpēja saistība vienotā veselumā, kā arī process, kas izraisa šādu stāvokli. Šis jēdziens ir attiecināms arī uz skolu, jo vide, kurā skolēnam būs jādzīvo un jādarbojas,dažādās zināšanas jomas un dažādie realitātes komponenti pastāv nevis nošķirti, atsevišķi, bet gan veido sarežģītu veselumu. Tāpēc tieši integrētā pieeja veicina dzīvei nepieciešamo zināšanu, prasmju un vērtībattieksmju apguvi (27;9). Tātad bez tā, ka integrācija palīdz skolotājam piesaistīt mācību saturam visu jauno, tai pateicoties skolotājs var arī sakārtot savu mācību saturu tā, lai dažādu tēmu atsevišķie komponenti veidotu vienu veselumu. Pēc autores domām, izmantojot integrēto pieeju skolā, skolēni labāk uztver lietu būtības, jo tās viena ar otru mijiedarbojas – paskaidro, papildina, kā rezultātā skolēniem ir vieglāk uztvert kopainu.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −42,96 €
Комплект работ Nr. 1139127
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация