-
Tīkla mārketinga attīstība Latvijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Tīkla mārketinga attīstība | 8 |
1.1. | Tīkla mārketinga defenīcija un funkcijas | 8 |
1.2. | Tīkla mārketinga izveidošanās vēsturiskie aspekti | 16 |
2. | Tīkla mārketinga vieta ekonomikā | 20 |
2.1. | Klasiskā un tīkla mārketinga salīdzinājums | 20 |
2.2. | Tiešais mārketings | 25 |
2.3. | Tīkla mārketings un likumdošana | 31 |
3. | Tīkla mārketinga uzņēmumi valstī | 37 |
3.1. | Mārketinga plāni un to realizācija | 37 |
3.2. | Sabiedrību darbības rakstorojums | 51 |
3.2.1. | „Neways” – veselības produktu izplatīšanas sabiedrība | 55 |
3.2.2. | „Winalite” – veselības produktu izplatīšanas sabiedrība | 58 |
4. | Tīkla mārketinga salīdzinošā analīze | 62 |
4.1. | Tīkla mārketings un ekonomiskā krīze | 62 |
4.2. | Tīkla mārketings un finanšu piramīdas | 65 |
4.3. | SVID analīze | 68 |
Secinājumi un priekšlikumi | 70 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 75 | |
Pielikumi | 80 | |
1.pielikums | Tīkla mārketinga konsultanta goda kodekss | 81 |
2.pielikums | Produkta virzība tīkla mārketingā | 83 |
Viena no tā specializētajām disciplīnām ir tiešais mārketings, kas padziļināti aplūkots darbā „Tīkla mārketinga attīstība Latvijā”. Tiešais mārketings gūst arvien lielāku popularitāti daudzās pasaules valstīs, un arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta tā daudzveidīgajām iespējām un tehnoloģijām. Patērētājs mūsdienās ir izvēlīgs un prasīgs. Tieši tādēļ mārketinga pasākumi ir jebkura biznesa neatņemama sastāvdaļa. Bez tiem nav iespējams veiksmīgi pārdot, tātad arī labi nopelnīt. To ir sapratuši, un par patērētāju piesaistīšanu aktīvi cīnās visi pasaules uzņēmumi – no vismazākā līdz pat gigantam. Tiešais mārketings pasaulē ir plaši izplatīts. Latvijā ir vairākas sabiedrības, kas nodarbojas ar tiešā mārketinga projektiem. Šo uzņēmumu pieeja būtiski atšķiras no reklāmas aģentūru piedāvātajiem risinājumiem, jo šīs pieejas pamatā ir tikai un vienīgi komunikācija ar patērētāju, un tās galvenais uzdevums ir – pārdot.
Izmantojot tiešo mārketingu strādā arī tīkla marketinga uzņēmumi. Tie piedāvā preces un pakalpojumus tieši no ražotāja pircējam, apejot tradicionālos preču izplatītājus – veikalu tīklus. Šādā veidā tiek ekonomēti līdzekļi, ko ražotājam nāktos maksāt par preces izplatīšanu tirgū un reklāmas kampaņām. Tīkla mārketinga sabiedrībās produktus reklamē tiešajās sarunās to izplatītāji, ejot ar preci no cilvēka pie cilvēka.
Latvijā tīkla mārketinga jomā veiksmīgi strādā daudzas sabiedrības, piemēram, „Neways”, „Winalite”, „Avon”, „Oriflame”, „Faberlic”, „GNLD”, „AmWay” un citas.
Būtiska nozīme tīkla mārketingam ir krīzes laikā, kad valstī ražošanas apmēri ir samazinājušies un būtiski pieaudzis bezdarbs, jo tīkla mārketinga būtība ir preču tiešā tirdzniecība un katra klienta peļņa jeb kompensācija no pārdoto preču apjoma. Līdz ar to tīkla mārketinga sabiedrības, salīdzinājumā ar tradicionālajiem peļņas gūšanas veidiem, piedāvā daudz elastīgākas iespējas strādāt un pelnīt ikvienam, arī krīzes laikā. Šīs iespējas bakalaura darbā autore apskatīs precīzāk, kur kā pētījuma objekti izvēlēti veselības produkcijas jeb tā saucamie wllness uzņēmumi “Neways” un SIA “Winalite”.
Bakalaura darba mērķis: izpētīt tīkla mārketinga attīstību un virzību Latvijā, tā vietu valsts ekonomikā, likumdošanas bāzi, kas regulē šo darbību, atklājot pozitīvos momentus un trūkumus, kā arī izstrādāt priekšlikumus tīkla mārketinga sabiedrību un valsts pārvaldes sadarbības uzlabošanai.
Mērķa sasniegšanai risināmie uzdevumi ir šādi:
1.Pamatojoties uz speciālo literatūru, kā arī interneta resursiem, pētīt tīkla mārketinga attīstības nozīmi un noskaidrot jaunākās atziņas par pētāmo problēmu;
2.Analizēt tīkla mārketinga vietu ekonomikā;
3.Noskaidrot, kas kavē tīkla mārketinga uzņēmumu darbības attīstību Latvijā;
4.Raksturot tīkla mārketinga firmas;
5.Apkopot izstrādātos secinājumus un priekšlikumus un dot tos aiz darba pamatdaļas.
1.TĪKLA MARKETINGA ATTĪSTĪBA
1.1.Tīkla mārketinga definīcija un funkcijas
Vairāk līmeņu mārketings (Multi-level marketing – MLM) tiek saukts arī par tīkla mārketingu (TM) vai tiešo tirdzniecību, ir biznesa modelis kurš veidots uz tiešās pārdošanas un komercpilnvarojumu (franšīze: pieredzes un tehnoloģiju kopums, kas par maksu tiek nodots sadarbības partnerim) pamata [4].…
Bakalaura darba mērķis: izpētīt tīkla mārketinga attīstību un virzību Latvijā, tā vietu valsts ekonomikā, likumdošanas bāzi, kas regulē šo darbību, atklājot pozitīvos momentus un trūkumus, kā arī izstrādāt priekšlikumus tīkla mārketinga sabiedrību un valsts pārvaldes sadarbības uzlabošanai.
- Autoservisa perspektīvās attīstības plāna izveide
- SIA "Libanons Latvija" mārketinga aktivitāšu vadība jaunā produkta virzībai Latvijas tirgū
- Tīkla mārketinga attīstība Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Libanons Latvija" mārketinga aktivitāšu vadība jaunā produkta virzībai Latvijas tirgū
Дипломная для университета76
-
Autoservisa perspektīvās attīstības plāna izveide
Дипломная для университета65
-
Sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu realizēšanā
Дипломная для университета78
-
SIA "X" attīstības stratēģija Latvijas tirgus nosacījumos
Дипломная для университета70
-
Reklāmas ietekme uz pirkuma lēmuma pieņemšanu Latvijas tirgū
Дипломная для университета40