Daudzu jaunu uzņēmumu rašanos veicināja neatkarības atgūšana Latvijā, kad sākās aktīva uzņēmējdarbība.
Uzņēmums ir sarežģīts mehānisms, saimniekošanas sistēma, kuras uzdevums ir ražot produkciju, izpildīt darbus un sniegt pakalpojumus. Uzņēmuma kā tirgus attiecību subjekta darbība noris sīvas konkurences apstākļos. Tieši konkurences tirgus vide rada vislabvēlīgākos apstākļus gan atsevišķa uzņēmuma, gan visas sabiedrības ekonomiskai attīstībai un ir sociālā un ekonomiskā procesa dzinējspēks.
Uzņēmuma saimnieciskā darbība tirgus ekonomikā uzņēmējam izvirza prasību būt kompetentam uzņēmējdarbības veikšanā, proti, tirgus ekonomikas apstākļos, lai uzņēmums varētu patstāvīgi veikt saimniecisku darbību, gūt peļņu, pastāvēt un attīstīties, ir jāzina pastāvošā likumdošana, vide, kurā darbojas uzņēmums. Tirgus vide liek jebkuram uzņēmumam darboties izdzīvošanas un konkurences apstākļos, ja tas vēlas palikt ekonomikas laukā. Visa uzņēmuma darbība tiek iemiesota tā ražojamās precēs vai sniegtajos pakalpojumos, ko tirgū piedāvā patērētājiem. Produkcijas ražošanai un piedāvāšanai jēga ir tikai tad, kad pēc tās ir pieprasījums tagad un būs nākotnē.
Saimnieciskās darbības raksturojums, kas balstās uz finansiāla rakstura un nefinansiāla rakstura informācijas analīzi, ļauj labāk izprast uzņēmuma darbību, laikus atklāt iespējamās problēmas, noskaidrot tā konkurējošās priekšrocības un trūkumus.
Diplomdarba tēma ir Tirdzniecības uzņēmuma saimnieciskās darbības raksturojums un attīstības iespējas. Interese par tirdzniecības uzņēmuma saimniecisko darbību, darba autorei veidojās, izejot profesionālo praksi uzņēmumā SIA „Ekstrēmais sports”.…