Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:113926
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 08.06.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 28 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Analītiskā daļa    9
1.1.  Tirgus apgabals    9
1.2.  Kvantitatīvie parametri    10
1.3.  Kvalitatīvie parametri    11
1.3.1.  Klienti un piegādātāji, tas noliktavas saimniecība    12
1.3.2.  Ieguldījumi tirgū ienākšanai    14
1.4.  Nozares raksturojums    16
1.4.1.  Autoceļi    19
1.4.2.  Autotransports saskaņā ar pieņemtu klasifikāciju    21
1.4.3.  Satiksmes drošība    22
1.5.  Tranzīts    25
1.6.  Tirgus stiprās un vajās puses, iespējas un draudi    30
1.7.  Krāvu transporta efektivitātes paaugstināšanas problēmas    33
2.  Letišķa pētījumu daļa    35
2.1.  Kravu pārvadājumu efektivitātes modelis (KPEM)    35
2.2.  Pakalpojuma raksturojums un dzīves cikls    35
2.2.1.  Nosūtītāja un pārvadātāja pienākumi, pieņemot un nododot kravu pārvadāšanai    39
2.2.2.  Kravas daudzuma noteikšana, marķēšana un iesaiņošana    40
2.2.3.  Ekspeditora un pārvadātāju atbildība    41
2.2.4.  Norēķini par kravas pārvadājumiem    43
2.3.  Nozares jauno tendenču atklāšanas pētīšana    44
2.4.  Kravas pārvadājumu problēmu no ekonomikas viedokļa noteikšana un tas iespējamas atrisināšanas ceļi    48
2.4.1.  Loģistikas un transporta politikas ciešāka sasaiste efektivitātes jautājuma risināšanā    50
2.4.2.  Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas    52
2.4.3.  Apmācība loģistikas jomā    53
2.4.4.  Infrastruktūras izmantojums    53
2.4.5.  Pakalpojumu izpildes kvalitātes apliecinājums    54
2.4.6.  Digitālie tahogrāfi, iekraušanas standarti un kravas mašīnu ekspluatācija    55
2.4.7.  Autovadītāju deficīts    56
2.4.8.  Regulu ievērošanas sekas    60
2.5.  Uzņēmumu atkarība no pieprasījuma un pakalpojumu sniegšanas nosacījumi    61
2.6.  Pakalpojumu cenu salīdzinājums    62
2.7.  Pakalpojumu realizēšanai nepieciešamie izdevumi    63
2.8.  Kravu pārvadājumu uzņēmumu problēmu atrisināšanas nepieciešamība    65
3.  projekta daļa    67
3.1.  Uzņēmuma raksturojums    67
3.1.1.  Uzņēmuma vēsture un darbības veids    67
3.1.2.  Uzņēmuma organizācijas struktūra    68
3.1.3.  Uzņēmuma neto apgrozījums    70
3.1.4.  Uzņēmuma aktīvu summa    70
3.1.5.  Uzņēmuma pakalpojumu sortimenta analīze    71
3.1.6.  Uzņēmuma resursu raksturojums    73
3.1.7.  Jauna projekta nepieciešamība    76
3.1.8.  Rentabilitātes analīze    77
3.2.  Pārvadājumu maršrutu analīze    81
3.2.1.  Starptautiskie kravu pārvadājumu maršruti    81
3.2.2.  Iekšzemes pārvadājumu maršruti    82
3.3.  Optimālā darbības varianta izvēle    84
3.4.  Uzņēmuma efektivitātes paaugstināšanas iespēju realizēšana    88
3.5.  Kravu pārvadājumu efektivitātes modeļa aprēķināšana (KPEM)    98
  Secinājumi un priekšlikumu    100
  Bibliogrāfiskais saraksts    104
  PIELIKUMI    107
Фрагмент работы

Transporta sektoram mūsdienu ekonomikā piemīt dinamika un asa konkurence, un šie faktori pilnībā attiecas arī uz šā sektora sastāvdaļu - kravu autopārvadājumiem. Latvijā kravu autopārvadājumi ir nozīmīga un veiksmīgi attestējošā nozare.
Efektīva un konkurētspējīga transporta sistēma ir viens no būtiskākajiem priekšnoteikumiem valsts ekonomiskās un sociālās attīstības nodrošināšanai.
Ilgstošā periodā valstī ir izveidojies relatīvi sabalansēts transporta tīkls, kas kopumā nodrošina kravu un pasažieru plūsmu. Straujas izmaiņas transporta infrastruktūrā parasti pavada ekonomisko aktivitāšu un daudzos gadījumos iedzīvotāju dzīves līmeņa paaugstināšanās vai pazemināšanās.
Transporta sfēra ir ļoti plaša. Tā aptver auto, dzelzceļa, gaisa un jūras transportu. Ļoti plašs un daudzveidīgs ir arī tajā strādājošo un nepieciešamo speciālistu klāsts, turklāt strādāt transporta sfērā nenozīmē sēdēt pie stūres un vadīt kādu transporta līdzekli. Ir nepieciešami izglītoti speciālisti, kuri organizē un vada transporta kustības sistēmu, pārzina un pārvalda noliktavu, ekspeditoru darbu, orientējas jaunākajās mūsdienu tehnoloģijās, pārvalda mūsu un citu valstu likumdošanu.
Runājot par transporta nozari, jāņem vērā tās nozīme biznesa procesā kopumā. Galvenā transporta loma ir ātri, kvalitatīvi un par optimālām izmaksām nogādāt produktu no ražotāja līdz patērētājam. Tas nebūt nenozīmē tikai tīri mehānisku kravas transportēšanu, kā tas bija agrāk. Šodien katra krava ir specifiska un katrai no tām nepieciešams atbilstošs un piemērots transports, kur vērā ņemts arī kravas iepakojums un vēlamais transportēšanas veids. No tā izriet, ka šajā nozarē strādājošajiem nepieciešamas zināšanas gan transporta tehnoloģiju, gan kravas specifikas un noformēšanas, gan informātikas jomā. Transports nav izolēta vienība, tas ir saistīts ar kopējā, vienotā biznesa procesa atsevišķajām sastāvdaļām.
Transporta pārvadājumi ietekmē turpat vai katru uzņēmumu pasaulē. Riski šajā sektorā rada nozīmīgas raizes biznesā iesaistītajiem. Benzīna cenu celšanās, darbinieku mainība, kredītriski, tirgus konkurence – šiem un citiem riskiem ir būtiska ietekme uzņēmumu pamatdarbībā un ietekmē transporta uzņēmumu kopējo darbību.
Uzņēmumam jāanalizē riskus un to nozīmību, meklējot risinājumus, kas palīdz izvairīties no risku iestāšanās, samazina risku nozīmību vai pārnes risku.
Ir iespēja nepieciešamības gadījumā iesaistīt Transporta un Loģistikas prakses apdrošināšanas ekspertus un Risku Vadības konsultāciju prakses, kuriem ir liela pieredze darbojoties visā pasaulē. Speciālistu sagatavotie risinājumi riskiem ietver ne vien apdrošināšanu, bet arī programmas, ko sagatavo Risku Vadības speciālisti.
Runājot par perspektīvām atsevišķās transporta nozarēs, tuvākajā nākotnē dominējošais acīmredzot paliks autotransports, kas ir vispieņemamākais kravu pārvadāšanas veids. Tā galvenā priekšrocība ir kravas nogādāšana no vienām durvīm līdz otrām, kā rezultātā iespējami minimāli laika zudumi. Taču jāpiebilst – tas nav pats lētākais kravu pārvadāšanas veids.
Galvenie uzdevumi, kas tuvākajā nākotnē jārisina autotransporta nozarē, ir pilnveidot tiesisko bāzi, kas veicinātu pasažieru un kravu pārvadājumu attīstību, pārvadājumu kvalitātes uzlabošanu, vienlīdzīgu konkurenci, kā arī Latvijas pārvadātāju konkurētspējas palielināšanos starptautisko pārvadājumu tirgū.
Latvijas iestāšanās ES pārvadātājiem nodrošināja brīvu piekļuvi ES tirgum, paaugstina pārvadājumu efektivitāti, jo saīsinājušās muitas un robežšķērsošanas procedūras. Taču, lai izpildītu ES prasības, ievērojami ir palielinājušās izmaksas pārvadājumu uzņēmumiem, pārvadājumam kā pakalpojumam un autovadītājiem (akcīzes nodoklis, transportlīdzekļu nodevas, tehniskās apskates, licencēšanas izdevumi, atļaujas).
Pieaugušas arī virkne ar robežšķērsošanas kontroli saistītās formalitātes uz ārējām robežām un ostās (obligātās maksas par veterināro tranzīta kravu kontroli, atzīto veterināro robežpunktu un pārkraušanas vietu izbūve; stingrāki ierobežojumi kravu pārkraušanas un uzglabāšanas jomā). …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация