Mūsdienās uzņēmējdarbības vide mainās daudz straujāk nekā tas notika agrāk. Tādējādi uzņēmējdarbības panākumi daudzējādā ziņā ir atkarīga no tā, cik labi uzņēmēji izprot uzņēmējdarbības vidi un cik veiksmīgi spēj pielāgoties izmaiņām šajā vidē.
Uzņēmējdarbības vide ir objektīvu un subjektīvu faktoru kopums, kas ietekmē uzņēmējdarbības situāciju noteiktā laika periodā.
Starp uzņēmumu un uzņēmējdarbības vidi notiek pastāvīga mijiedarbība. Šī mijiedarbība ir abpusēja. No vienas puses, uzņēmums ar savām daudzajām aktivitātēm ietekmē uzņēmējdarbības vidi; no otras puses, uzņēmējdarbības vide liek uzņēmumam darboties tādā vai citādā veidā. Uzņēmējdarbības vidi nosacīti var iedalīt divos līmeņos:
1.mikrovide;
2.makrovide
Savukārt ar uzņēmējdarbību saprot ilgstošu vai sistemātisku ekonomisku darbību un kapitāla ieguldīšana, kas vērsta uz preču ražošanu, realizāciju, darba izpildi, tirdzniecību, pakalpjumu sniegšanu nolūkā iegūt peļņu.
Uzņēmējs ir fiziska vai juridiska persona, vai vairāku šādu personu apvienība, kas norobežo daļu sava īpašuma uzņēmējdarbības veikšanai, pārzina uzņēmumu un tā mantu, bet likumā noteiktajos gadījumos uzņemas par to materiālo atbildību un ir prasītājs un atbildētājs tiesā un šķīrējtiesā.
Uzņēmējs var būt rīcībspējīga fiziska persona, ģimene, uzņēmējsabiedrība, valsts, pašvaldība, sabiedriskā organizācija. Visi uzņēmēji savā darbībā ir līdztiesīgi [1.,45].
Uzņēmējsabiedrība ir fizisko vai juridisko personu apvienība uzņēmējdarbības veikšanai. Uzņēmējsabiedrība var izveidot vienu vai vairākus uzņēmumus.
Uzņēmums ir uzņēmēja īpašuma daļa, kas nodalīta uzņēmējdarbības veikšanai kā vienota materiālo un nemateriālo elementu kopība. Uzņēmumiem var būt juridiskas personas statuss.
…