Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Uzņēmuma SIA "Ream Latvija" darbības analīze un attīstība...-
Uzņēmuma SIA "Ream Latvija" darbības analīze un attīstības iespējas
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Saimniecības preču vairumtirdzniecības nozares tendences Latvijā un to ietekme uz uzņēmuma darbību | 10 |
1.1. | Saimniecības preču vairumtirdzniecības attīstība sadarbībā ar mazumtirdzniecību | 11 |
1.2. | Vairumtirdzniecību sadārdzinošais faktors – mazumtirdzniecības ķēžu līgumi | 16 |
1.3. | Vairumtirdzniecību regulējošā likumdošana | 18 |
1.4. | Vairumtirdzniecības loģistika – ārpakalpojums | 24 |
1.5. | Vairumtirdzniecība on-line | 27 |
1.5. | Kvalitātes vadības sistēma vairumtirdzniecības uzņēmumos | 30 |
2. | SIA „Ream Latvija” darbības analīze | 32 |
2.1. | SIA „Ream Latvija” preču tirdzniecības organizācija | 32 |
2.2. | SIA „Ream Latvija” mārketings | 37 |
2.3. | SIA „Ream Latvija” personālvadība | 44 |
2.4. | SIA „Ream Latvija” finanšu analīze | 50 |
3. | Uzņēmuma attīstības iespējas | 57 |
3.1. | SIA „Ream Latvija” SVID analīze | 58 |
3.2. | SIA „Ream Latvija” attīstību iespēju stratēģijas | 67 |
3.2. | Vairumtirdzniecības tendenču ietekme uz SIA „Ream Latvija” attīstības iespējām | 77 |
Secinājumi un Priekšlikumi | 80 | |
Literatūras saraksts | 87 |
Secinājumi
1. Pēc 1991 gada notikumiem Latvijā gan politiskā, gan arī ekonomiskā situācija virzījās uz stabilizāciju. Līdz ar iedzīvotāju ienākumu stabilizēšanos, Latvijā sāka attīstīties mazumtirdzniecība un palielinājās nepieciešamība pēc tirgojamajām precēm gan apjoma, gan dažādības ziņā. Pašiem mazumtirgotājiem pasūtīt no tiešā ražotāja bija neizdevīgi. Tādēļ radās iespēja attīstīties vietējiem vairumtirgotājiem, nodrošinot piegādes mazumtirdzniecības vietām no vietējiem un arī no ārzemju ražotājiem. Iestāšanās Eiropas Savienībā (ES) atviegloja piegādes no ārzemju ražotājiem, kā arī pieauga naudas apgrozījums un investīciju plūsma Latvijā, kas attīstīja vairumtirdzniecības nozari vēl vairāk.
2. Latvijā mazumtirdzniecības veikalu un lielveikalu tīkli praktizē tādu līgumu slēgšanu, kuros visa atbildība un riski, t.sk. mazumtirgotāja riski, tiek „uzvelti” ražotājam. No mazumtirgotājiem ir atkarīgi ne tikai ražotāji, bet arī Latvijas vairumtirgotāji un it īpaši mazie vairumtirgotāji. Lai vairumtirgotājs nodrošinātu pietiekamu pārdošanas apjomu izmaksu segšanai un varētu novirzīt peļņas daļu uzņēmuma attīstībai, ir jānoslēdz preču piegādes līgumi ar lielāko daļu no mazumtirgotāju ķēdēm. Taču veikalu ķēžu līgumi ir ar lielāku izdevīgumu pašiem līguma rakstītājiem. Likumdevēju solītie Ministru kabineta noteikumu Nr.312 „Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtības” grozījumi, radīs līdzvērtīgas konkurences iespējas gan mazumtirgotājiem, gan ražotājiem, gan arī vairumtirgotājiem.
3. Daudzi Latvijas mazie vairumtirgotāji neiztur lielo konkurenci saimniecības preču tirgū, kā arī smago slogu, ko uzliek stingrie mazumtirdzniecību ķēžu līgumi un ir gatavi izstāties no tirgus, pārdodot savu uzņēmumu vai tiesības tirgot konkrēto preču zīmi.
4. Ekonomikas ministrijas informatīvajā ziņojumā ir veikta vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtības tiesiskā regulējuma analīze, kas noteikta 1999.gada 31.augusta Ministru kabineta noteikumos Nr.312 “Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtība”, izvērtējot komersantiem radītos būtiskākos ierobežojumus. Par būtiskākajiem ierobežojumiem tirdzniecības veikšanai tiek minēti ierobežojumi vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības brīvai veikšanai (organizatoriska nodalīšana tirdzniecības teritorijā, ēkā un telpā) un konkurences dinamiskas attīstības kavēšana tirdzniecības nozarē, tādējādi nesekmējot iespēju mazināt lielāko tirgus dalībnieku pozīcijas tirgū.
5. Latvijā loģistikas izmaksām pieaugot, vairumtirdzniecības un arī mazumtirdzniecības uzņēmumi meklē dažādus risinājumus, veido savus loģistikas apakšuzņēmums, izstrādā savu loģistikas sistēmu, pērk ārpakalpojumu, kas no izmaksu viedokļa būtu pats visizdevīgākais risinājums. Salīdzinot situāciju Latvijā un Rietumeiropā, ir skaidrs, ka Latvijā nav vēl īsti pierasts pie domas par iespējām, ko var sniegt šie ārpakalpojumi. Tas galvenokārt ir saistīts ar Latvijas uzņēmumu slikto pieredzi pagātnē un nedrošības sajūtu, izvērtējot šāda biznesa modeļa priekšrocības un mīnusus.
6. Latvijā tāpat kā visā pasaulē arvien populārāka kļūst ieprirkšanās internetā. Internetā var pārdot jebkuras preces, sākot ar lielām un dārgām sadzīves, biroja un luksusa precēm, un beidzot ar dažādiem sīkumiem. Šo iespēju uzņēmums nedrīkst atstāt bez ievērības, it sevišķi, ja produktu iespējams tirgot internetā, ja tas nav individuāli jāpiemeklē un jāpiemēro katram klientam, bet var tikt pārdots jebkuram. SIA „Ream Latvija” konkurentpreces tiek tirgotas internetā. Iinternetveikali, kas tirgo saimniecības preces, specializējas - tirgo ar kādu konkrētu mērķi vai konkrētam mērķpircējam, nevis visas preču zīmes un visām vajadzībām, kā tas ir, piemēram, ar sadzīves tehniku. Ir arī tādi tirgotāji, kuri saimniecības preces ievieto internetveikalā tikai kā papildus sortimenta paplašināšanai.
…
Maģistra darbs. Aizstāvēts Turībā ar atzīmi 8. Plašs literatūras saraksts. Maģistra darba mērķis ir izanalizēt uzņēmuma darbību un atrast tā attīstības iespējas. Autors to veicis, analizējot uzņēmuma darbības un attīstības iespēju praktiskos un teorētiskos aspektus, kā arī saimniecības preču vairumtirdzniecības nozares tendences Latvijā.Maģistra darba pamatdaļa sastāv no trim daļām. Pirmajā daļā ir apskatīta uzņēmuma vide, kurā tas darbojas – saimniecības preču vairumtirdzniecības tirgus Latvijā. Autors izpētījis kādas ir šī tirgus galvenās problēmas, tendences un attīstības virzieni un kā šī situācija ietekmē pētāmo uzņēmumu. Saimniecības preču tirgus galvenās tendences – mazumtirdzniecības tīklu spēcīgā ietekme, negodīgie līgumi ar mazumtirdzniecības tīkliem, nesakārtotā likumdošana, vairumtirdzniecības loģistika kā ārpakalpojums, vairumtirgotāju iespējas tirgot internetā un ieviešot kvalitātes vadības sistēmu, vairumtirdzniecības uzņēmumi palielina konkurētspēju. Otrajā daļā autors analizējis uzņēmuma darbību, tās trūkumus un iespējamos uzlabošanas variantus. SIA „Ream Latvija” darbība analizēta pēc uzņēmuma četrām galvenajām un problemātiskajām funkcijām: preču tirdzniecības vadība, mārketings, personālvadība un finanses. Trešajā daļā autors analizē uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi. Pēc šīs analīzes tiek noteiktas uzņēmuma attīstības iespējas, izstrādājot uzņēmumam piemērotu stratēģijas plānu. Šajā darbā pielietotās metodes ietver teorētisko analīzi, statistiskās analīzes metodi (datu grupēšanu un salīdzināšanu), indeksu un grafiskās analīzes metodi.
- "Rietumu Bankas" finansiālās darbības analīze un tās pilnveidošana
- Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
- Uzņēmuma SIA "Ream Latvija" darbības analīze un attīstības iespējas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
Дипломная для университета49
Оцененный! -
"Rietumu Bankas" finansiālās darbības analīze un tās pilnveidošana
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Rīgas Fondu biržas darbības analīze
Дипломная для университета75
-
Latvijas Bankas darbības analīze
Дипломная для университета78
Оцененный! -
SIA „Baks” saimnieciskās darbības analīze un pilnveidošanās iespējas
Дипломная для университета68
Оцененный!