Mūsdienās ļoti bieži uzņēmumi domā par savu vietu tirgū, kā arī par to kā palielināt tirgus daļu, kā piesaistīt aizvien jaunus pircējus, kā panākt, lai uzņēmumam būtu arvien augošāki ienākumi un kā kļūt par līderi savā tirgū. Tāpēc uzņēmumiem nepieciešams izstrādāt dažādas taktikas, stratēģijas un arī plānus, kas palīdz izpētīt pašreizējo stāvokli un palīdz noteikt, ko darīt nākotnē.
Maģistra darba mērķis ir izpētīt uzņēmuma pašreizējo stratēģiju un izstrādāt attīstības stratēģijas turpmākai uzņēmuma darbībai, piedāvājot efektīvākus instrumentus šo mērķu sasniegšanai.
Maģistra darba pētījuma priekšmets ir stratēģijas izstrāde un realizācija uzņēmumā SIA „X”.
Maģistra darbs sastāv no trijām galvenajām daļām: analītiskās daļas, Lietišķās pētījuma daļas un projektu daļas. Analītiskās daļas uzdevums ir aplūkot stratēģijas teorētisko skaidrojumu un pamatojumu, un aplūkot kādas ir iespējamās uzņēmuma stratēģijas, kāda ir vispārējā tirgus situācija.
Lietišķās pētījuma daļas uzdevums ir izpētīt situāciju nozarē, kurā darbojas uzņēmums, noskaidrot vīziju un mērķus, izanalizēt uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudus, noskaidrot uzņēmuma lielākos konkurentus. Projektu daļas uzdevums ir izstrādāt jaunas stratēģijas uzņēmuma veiksmīgākai darbībai. Tā pamatā ir jānoskaidro tirgus segments, mērķauditorija, uz ko uzņēmumam ir jāorientējas, jānoskaidro produkts, ko jāpiedāvā pircējam, un jāizstrādā plāns, kā šo produktu vislabāk piedāvāt attiecīgajam tirgus segmentam, jāizvērtē vai patreizējā uzņēmuma darbība ir veiksmīga, vai arī tās darbības pamatprincipi ir jāmaina, kas tieši ir jāmaina un kā to izdarīt.…