Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iest...-
Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Skolas vadītāja profesionalitāte efektīvas vadības modeļa izvēlē | 7 |
1.1. | Menedžmenta teorijas | 7 |
1.2. | Profesionalitātes kritēriji | 14 |
1.3. | Vadības stili un tipi | 20 |
2. | Skolas darba vide | 23 |
2.1. | Skolas ārējā vide un tās faktori | 23 |
2.2. | Skolas iekšējā vide un tās faktori | 26 |
2.2.1. | Iekšējās vides faktori | 26 |
2.2.2. | Mērķi un resursi | 28 |
2.2.3. | Darbinieki un struktūra | 31 |
2.2.4. | Organizācijas kultūra | 33 |
2.2.5. | Tehnoloģijas | 35 |
3. | Izglītības iestādes cilvēkiem ar speciālām vajadzībām darbības juridiskais pamats un dokumentācija | 36 |
4. | Darba vides izpēte | 39 |
4.1. | Pētniecisko metožu izvēles pamatojums un respondentu raksturojums | 39 |
4.2. | Pedagogu viedokļa izvērtējums | 40 |
4.3. | Audzēkņi – skolas vides līdz veidotāji | 46 |
5. | Ieteikumi vadītājiem darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām | 53 |
Secinājumi | 55 | |
Literatūra | 56 | |
Pielikumi | 60 |
Secinājumi
Izstrādājot maģistra darbu par tēmu „Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām”, izvirzītais mērķis tika sasniegts, pamatojoties uz norādīto uzdevumu izpildi:
1. Zinātniskajā un metodiskajā literatūrā ir pietiekami daudz apskatīti jautājumi par vadības stiliem, tipiem un metodēm, tajā skaitā izglītības iestādēs, taču ir ļoti maz literatūras, kas šos jautājumus analizē attiecībā uz audzēkņiem kā cilvēkiem ar speciālām vajadzībām.
2. Skolas vadītāja kompetencē ietilpst katra skolotāja un katra darbinieka stipro pušu attīstīšana, lai veicinātu tādas darba vides veidošanos, kurā katrs strādājošais un katrs skolēns, juzdamies drošs un aizsargāts, varētu radoši strādāt, panākot maksimāli iespējamo pozitīvo sadarbību sistēmā skolēns – skolotājs - vadība.
3. Analizējamajā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām iezīmējas skolas vadītāja demokrātiskais vadības stils kā dominējošais ar atsevišķām autoritārā vadības stila iezīmēm, taču tās kopumā netraucē radoša darba izpausmēm kolektīvā.
4. Pedagogi, dodami kopumā pozitīvu vērtējumu darba vides ārējiem un iekšējiem faktoriem, kas viņiem pašiem ļauj sekmīgi iesaistīties darba vides veidošanā, ar to akceptē savas mācību iestādes vadītāja vadības stilu un pamatmetodes, kas savukārt ir laba garantija izglītības iestādei cilvēkiem ar speciālām vajadzībām noteikto uzdevumu izpildei.
…
Maģistra darbā izanalizēti un izpētīti iekšējās un ārējās vides faktori, menedžmenta teoriju nozīme un ietekme uz izglītības iestādi, kā arī vadītāja individuālo īpašību nozīme darbā – vadības stila un tipa izvēlē. Pētījums parāda, ka šajā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām katrs strādājošais un katrs audzēknis tiek respektēts kā vērtība, kas ir viena no šīs iestādes vadītāja darba stila pamatiezīmēm. Tiek uzklausīts katra darbinieka viedoklis kopēja, labāka risinājuma meklējumos. Tas rosina katru kolektīva locekli radošākam darbam, ko apliecina skolas veiksmīga piedalīšanās dažādos valsts un starptautiskos projektos. Arī audzēkņu atbildes liecina, ka kopējā darba vide ir pietiekami sakārtota mācību iestādes finansiālo iespēju robežās, taču īpaši augstu audzēkņi vērtē cilvēcisko faktoru kā vienu no darba vides svarīgākajiem nosacījumiem. Arī tas atzīmējams kā šīs izglītības iestādes vadītāja vadības stila raksturīgs komponents. Uz pētījuma bāzes izstrādāti ieteikumi skolu vadītājiem darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām
- Bakalaura darba un kursa darba izstrādāšanas, noformēšanas un aizstāvēšanas metodiskie norādījumi
- Darba spēks un tā loma ražošanas uzņēmumā
- Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sociālā pedagoga loma darbā ar vardarbībā cietušajiem bērniem
Дипломная для университета44
Оцененный! -
Darba devēja loma alkohola lietošanas izraisīto problēmu risināšanā un novēršanā
Дипломная для университета42
Оцененный! -
Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
Дипломная для университета72
-
Darba organizācija un darba aizsardzība
Дипломная для университета76
-
Vides pārvaldības sistēmas elementi un to loma komercsabiedrībā
Дипломная для университета48
Оцененный!