Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:258685
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 27.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 37 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    4
  Ievads    7
1.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” raksturojums    9
1.1.  Atsevišķu transporta veidu loma kopējā kravu pārvadājumu apjomā    9
1.2.  Mērķi un sasniegumi dzelzceļa transporta sistēmā    14
1.3.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” struktūra un tehniskais nodrošinājums pakalpojumu sniegšanai    18
1.4.  Personāla loma koncerna attīstībā    24
2.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” saimnieciskās darbības analīze    29
2.1.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” pakalpojumu apraksts un to analīze    29
2.2.  Kravas pārvadājumu tarifi    40
3.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” darbības finanšu analīze    44
3.1.  Horizontālā analīze    44
3.2.  Vertikālā analīze    51
3.3.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” finanšu koeficientu aprēķins    57
  Secinājumi un priekšlikumi    65
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    68
  Galvojums    70
Фрагмент работы

Ievads
Dzelzceļa transportam ir ļoti svarīga loma jebkuras valsts ekonomiskajā attīstībā, jo tas nodrošina kravas pārvadājumus atbilstoši ražošanas vajadzībām, nodrošina normālu visu ekonomikas nozaru, reģionu un uzņēmumu funkcionēšanu un attīstību. Dzelzceļa transports – vitāli svarīga tautsaimniecības nozare, kas nodrošina valsts ekonomisko drošību un veselumu. Dzelzceļa transports pēc pārvadājumu apjomiem joprojām paliek masveida, ekoloģiski tīrs, salīdzinoši lēts un pieejams transporta veids. Ekonomisko pārmaiņu apstākļos, kas norisinājās Latvijā pēdējās desmitgadēs, dzelzceļa transports pierādīja savu sociāl–ekonomisko nozīmību.
Šobrīd valstij piederošā akciju sabiedrība „Latvijas dzelzceļš” ir lielākā kompānija Latvijas tranzītpārvadājumu tirgū.
Kravu pārvadājumi pa dzelzceļu šobrīd veido 52% no kopējā sauszemes kravu pārvadājumu apjoma, un šim rādītājam ir tendence nepārtraukti pieaugt. Dzelzceļa tranzītpārvadājumi sastāda 85% no visām kravām, kuras tiek pārvestas pa dzelzceļu; galvenokārt tās ir kravas no Krievijas un Baltkrievijas, kuras tiek nogādātas uz Latvijas ostām (tranzīta koridors austrumi – rietumi). Pie tam, 80% no tām veido piegādes uz trīs lielākajām Latvijas ostām – uz Rīgu, Ventspili un Liepāju. No austrumiem uz rietumiem galvenokārt ved naftu un naftas produktus, akmeņogles, minerālmēslojumu un ķīmiskas vielas. No austrumiem uz rietumiem ved galvenokārt pārtikas produktus un saimniecības preces.
Dzelzceļa tīkla galvenās priekšrocības Latvijā:
• tīkla sazarojums, kas savieno Rīgas, Ventspils un Liepājas ostas ar pārkraušanas punktiem, ar Krieviju, NVS valstīm un citiem reģioniem;
• sliežu ceļa platums (1520 mm) analoģisks kaimiņvalstu (Krievijas, NVS) dzelzceļa tīkla sliežu platumam;
• sazarots piebraucamo ceļu tīkls ostās, kas ļauj veikt kravas pārkraušanu tieši uz kuģi;
• mūsdienīgas tehnoloģijas, kuras ļauj ātri veikt kravu iekraušanu un izkraušanu;
• automatizēta, ar kaimiņvalstīm savienota kravu pārvadājumu vadīšanas sistēma, kura dod iespēju kontrolēt vilciena un vagonu kustību;
• elastīga cenu politika.
Jauni ekonomiskie apstākļi valstī prasa realizēt jaunas pieejas turpmākajai dzelzceļa transporta attīstībai Latvijā, efektīvai visu tā ražošanas nodaļu vadīšanai, ekonomiskās ieinteresētības attīstībai un augstas darba rezultativitātes stimulēšanai.
Tirgus sistēmas pārkārtošanās mūsu ekonomikā skar visas tautsaimniecības nozares, tai skaitā arī dzelzceļa transportu. Tas, savukārt, rada nepieciešamību meklēt efektīvākas metodes transporta vadīšanas jomā, jaunus saimniecības formēšanas mehānismus, kuros dominētu ekonomiskas vadīšanas metodes. Rodas nepieciešamība pāriet no komand-administratīvas vadīšanas sistēmas uz tirgus, ekonomiskām pārvaldes metodēm.
Mērķtiecīgi ir to paredzēt arī pasažieru pārvadājumu jomā. To organizēšanā un pārvaldīšanā ir noslēptas nozīmīgas rezerves, kuru izmantošana ļaus paaugstināt transporta darbības efektivitāti, ietekmēt ekonomisko pārmaiņu tempus valstī. Tāpēc ekonomisko reformu dzelzceļa transporta jomā apstākļos sevišķi aktuāla kļūst jauna ekonomiska pasažieru pārvadājumu vadīšanas mehānisma izstrāde.
Dotā diplomdarba mērķis ir veikt kompleksu koncerna „Latvijas dzelzceļš” darbības izpēti.
Dotā diplomdarba uzdevumi:
1. noteikt dzelzceļa transporta sistēmas mērķus un sasniegumus;
2. aprakstīt koncerna “Latvijas dzelzceļš” struktūru un tehnisko nodrošinājumu pakalpojumu sniegšanai;
3. noteikt atsevišķu transporta veidu lomu kopējā kravas pārvadājumu apjomā;
4. noteikt personāla lomu koncerna attīstībā;
5. aprakstīt koncerna “Latvijas dzelzceļš” pakalpojumus;
6. aprakstīt kravas pārvadājumu tarifus;
7. izanalizēt koncerna “Latvijas dzelzceļš” finanšu darbību;
Dotā diplomdarba uzrakstīšanas gaitā tika izmantota atbilstošas tematikas zinātniska literatūra un publikācijas periodiskos izdevumos; tika veikts LR CSP statistisko datu analīze, kā arī plaši izmantots primārais materiāls, ko autors ievāca VAS „Latvijas Dzelzceļš”.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация