Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:676833
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.01.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 30 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    2
  Ievads    4
1.  Valsts atbalsts institūta jēdziens    6
2.  Valsts atbalsta aizliegums    13
2.1.  Vispārējā valsts atbalsta aizlieguma izņēmumi    17
2.2.  Privātā investora princips    22
3.  Valsts atbalsta pieļaujamība    28
3.1.  Valsts atbalsti noteiktu darbību veicināšanai    31
3.2.  Reģionālais valsts atbalsts    35
3.3.  Sektoriem paredzētie valsts atbalsti    37
4.  De minimis valsts atbalsts    38
5.  Valsts atbalsta piešķiršanas process un uzraudzība    42
5.1.  Atbalsts, par ko ir jāpaziņo    45
5.2.  Prettiesisks atbalsts vai prettiesiski izmantots valsts atbalsts    47
5.3.  Procedūra attiecībā uz esošo atbalsta sistēmu    50
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    55
  Izmantoto saīsinājumu saraksts    58
  Pielikums    59
Фрагмент работы

Secinājumi un priekšlikumi

Eiropas Savienības konkurences politikas mērķis ir nodrošināt iekšējā tirgus veiksmīgu funkcionēšanu, kā arī patērētāju un nelielu uzņēmumu aizsardzību. Visiem uzņēmumiem iekšējā tirgū ir jākonkurē vienādos apstākļos. ES likumdošanā konkurences tiesības ir viena no nozīmīgākajām un plašāk regulētajām jomām.
ES konkurences tiesības aptver divas jomas: konkurences noteikumus un valsts atbalsta noteikumus.
Valsts atbalsta noteikumi regulē valsts atbalsta sniegšanas iespējas. Saskaņā ar ES likumdošanu, jebkāda veida valsts atbalsts var radīt negodīgas konkurences apstākļus un nelabvēlīgi ietekmēt iekšējo tirgu. Tas rada diskrimināciju starp uzņēmumiem, kas saņem un kas nesaņem palīdzību. Tomēr princips par valsts atbalsta nesaderību ar iekšējo tirgu nenozīmē pilnīgu valsts atbalsta aizliegumu. Atsevišķos gadījumos ir pieļaujami izņēmumi. Piemēram, ir pieļaujams valsts atbalsts, lai sniegtu sociāla rakstura atbalstu indivīdiem, lai likvidētu dabas stihiju un katastrofu sekas, lai veicinātu atsevišķu reģionu ekonomisko attīstību.
Valsts atbalsta piešķiršana nenozīmē tikai un vienīgi naudas vai garantiju piešķiršanu. Valsts atbalsta piešķiršana var izpausties arī kādai personai vai personu grupai labvēlīga likuma pieņemšanā. Šajā gadījumā valsts naudu tieši nepiešķir, taču rada situāciju, kad atbalsta saņēmēji var izmantot ar likumu radītus apstākļus papildu ienākumu gūšanai vai arī izdevumu samazināšanai.
Valsts atbalsta noskaidrošanā jāņem vērā privātā investora princips, kas tiek pielietots attiecībā uz valsts vai pašvaldības sniegto atbalstu kapitālsabiedrībām, kurās valstij vai pašvaldībai pieder kapitāla daļas. Rīgas pilsētas pašvaldības praksē attiecībā uz tās dibinātām kapitālsabiedrībām vai uz kapitālsabiedrībām, kurās tai pieder kapitāla daļas, minētais princips nav noteikts. …

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация