Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Vērtīborientācijas sekmēšana daiļliteratūras uztveres pro...-
Vērtīborientācijas sekmēšana daiļliteratūras uztveres procesā vecākajā pirmsskolas vecumā
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Annotation | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Vērtīborientācijas veidošanās pirmsskolas vecumā | 7 |
1.1. | Vērtību būtība, to nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē | 7 |
1.2. | Vērtīborientācijas veidošanās iezīmes un nosacījumi pirmsskolas vecumā | 12 |
2. | Daiļliteratūras nozīme vērtīborientācijas veidošanā pirmsskolas vecumā | 18 |
2.1. | Daiļliteratūra kā mākslas veids un tās nozīme bērna attīstībā | 18 |
2.2. | Literāro darbu izpratnes līmenis un literāro darbu uztveres procesa sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā | 26 |
3. | Empīrisks pētījums par vērtīborientācijas veidošanos daiļliteratūras uztveres procesā | 33 |
3.1. | Pētījuma apraksts | 33 |
3.2. | Pirmsskolas izglītības skolotāju un bērnu vecāku viedokļu izzināšana par daiļliteratūras nozīmi vērtīborientācijas sekmēšanā vecākajā pirmsskolas vecumā | 35 |
3.3. | Bērnu vērtību izzināšana | 39 |
3.4. | Pētījums par bērnu mīļākajām grāmatām un literārajiem tēliem | 44 |
3.5. | Literāro darbu ietekme uz bērnu vērtīborientācijas sekmēšanu pedagoģiskās situācijās | 46 |
Secinājumi | 55 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 56 | |
Pielikumi | 58 |
Secinājumi
1. Vecāku un bērnu humānas, uz cieņu balstītas savstarpējās attiecības sekmē vērtību veidošanos un nostiprināšanos.
2. Visa pirmsskolas perioda laikā gan pieaugušo, gan vides tiešas un netiešas iedarbības rezultātā bērnā veidojas viņa dzīves ideāltips, dzīves stila prototips, kas ietver arī tikumisko vērtību pirmsākumus. Veidojot savas vērtīborientācijas, skolotājs ietekmē arī bērna vērtīborientāciju veidošanos: jo lielāka ir abu pušu vērtību un tieksmju radniecība, jo lielāka ir skolotāja ietekme uz bērnu.
3. Literatūra ievada bērnu tikumisko vērtību pasaulē, jo māksla ir īpašs sabiedrības radīts vērtīborientācijas ietekmēšanas līdzeklis.
4. Pirmsskolas vecumā, uztverot literāro darbu, svarīgs ir emocionālais pārdzīvojums, ko izraisa (vai neizraisa) literārais darbs. Literārie darbi, kas atbilst bērnu interesēm un vēlmēm, sniedz emocionālu un racionālu gandarījumu, ierosina fantāzijas un veido attieksmes pret pasauli.
5. Bērniem vajadzīgi tēli, izdomāti varoņi, kuri apveltīti ar nereālām īpašībām. Caur viņiem bērni izdzīvo to, ko viņiem liedz reālā dzīve.
6. Analizējot un apkopojot anketēšanas rezultātus ir redzams, ka aptaujāto skolotāju viedoklis sakrīt gan 2009. gadā, gan 2012. gadā, ka daiļliteratūra sekmē vērtīborientāciju.
7. Bērniem nepatīk vardarbība, tomēr ikdienā mēdz nodarīt kādam pāri. Tikai pēc tam, kad bērns ir nodarījis kādam pāri, viņš saprot, ko ir izdarījis un nožēlo to, jo iejūtas otrā cilvēkā.
8. Ja daiļliteratūras saturs atbilst bērna pieredzei, tad daiļliteratūra sekmē vērtīborientāciju. Tas pierādījās pētījuma posmā, kad lasīju konkrētās pasakas bērniem un pārrunājām tās.
9. Daiļliteratūra sekmē vērtīborentāciju, ja tās saturs izraisa emocionālu pārdzīvojumu. Tas pierādījās pētījuma posmā, kad lasīju konkrētās pasakas bērniem un pārrunājām tās.
10. Daiļliteratūra sekmē vērtīborientāciju, ja tās saturs tiek reflektēts interaktīvā refleksijā. Arī šis hipotēzes nosacījums pierādījās pēdējā pētījuma posmā.
…
Bakalaura darbs 1. nodaļa. Vērtīborientācijas veidošanās pirmsskolas vecumā. 2. nodaļa. Daiļliteratūras nozīme vērtīborientācijas veidošanā pirmsskolas vecumā. 3. nodaļa. Empīrisks pētījums par vērtīborientācijas veidošanos daiļliteratūras procesā. Vērtējums 7.
- Dejas un kustības nozīme harmoniskas personības veidošanā
- Rotaļa kā estētiskās audzināšanas līdzeklis
- Vērtīborientācijas sekmēšana daiļliteratūras uztveres procesā vecākajā pirmsskolas vecumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Dejas un kustības nozīme harmoniskas personības veidošanā
Дипломная для университета19
-
Rotaļa kā estētiskās audzināšanas līdzeklis
Дипломная для университета53
-
Rotaļu darbības attīstība, izmantojot zīmju valodu apmācības procesā
Дипломная для университета57
Оцененный! -
Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета68
-
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Дипломная для университета83
Оцененный!