Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:615585
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 27.01.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 100 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Pirmsskolas izglītība    10
1.1.  Agrās bērnības vecumposma raksturojums    12
1.2.  Rotaļa kā vērtīborientācijas veidotāja pirmsskolā    17
2.  Vērtīborientētas nodarbības raksturojums    23
3.  Pozitīvas attieksmes veidošana pirmsskolas bērnos    33
3.1.  Bērnu attieksmju raksturojums pirmsskolas vidē    35
3.2.  Pirmsskolas bērnu attieksmes ietekmējošie faktori    37
3.3.  Pirmsskolas nodarbība kā pozitīvas attieksmes veidotāja bērnos    40
4.  Bērnu attieksmju veidošanās pētījums pirmsskolas nodarbībās    44
4.1.  Pētījuma norises vietas raksturojums    46
4.2.  Pētījuma metožu raksturojums    51
4.3.  Pētījuma apraksts    52
4.4.  Pētījuma rezultātu izvērtējums    59
  Secinājumi    65
  Bibliogrāfija    66
  Galvojums    74
  Pielikumi    75
Фрагмент работы

Sabiedrībā arvien biežāk izskan bažas par bērnu negatīvām attieksmēm un vērtību neizpratni ikdienā. Šodien neviens vairs nešaubās, ka bērnu uzvedība ir sabiedrības kvalitātes spogulis.
Negācijas sabiedrībā tieši atspoguļojas jaunās paau­dzes rīcībā, attieksmēs, tāpēc pozitīvas attieksmes veidošana bērnos ir aktuālas problēmas ikvienā ģimenē, bērnudārzā, skolā, augstskolā un sabiedrībā kopumā. Nodarbību laikā pirmsskolas izglītības iestādē darba autore novēroja bērnu dažādo attieksmi. Radās nepieciešamība noskaidrot, kādi faktori veido bērnu attieksmes un kā var veicināt pozitīvas attieksmes veidošanos bērnos.
Pirms 400 gadiem čehu pedagogs Jans Amoss Komenskis formulēja katras tautas lielāko nacionālo bagātību - tā ir laba skola, labi skolotāji, labas mācību grāmatas un labas audzināšanas metodes (Špona, 2005.).
Katrs cilvēks ir neatkārtojama vērtība. Attieksmes audzināšana pret sevi, pret citiem cilvēkiem, pret valsti un sabiedrību, pret darbu kultūru, pret dabu raksturo audzināšanas saturu. Audzināšanas saturs ir attieksmju realizācija un pilnveidošanās. Attieksmes veidojas, attīstās un pilnveidojas visā cilvēka mūža garumā (Špona, 2006.).
Mēdz teikt, ka vērtības ir cilvēka dzīves pamats. Tās nosaka, kam mēs ticam, ko domājam, ko darām, kā vadām savu dzīvi. Vērtības ir idejas vai objekti, kam sabiedrība vai tās daļa piešķir īpašu nozīmi, uzskata par ideālu un orientējas pēc tiem savā darbībā (Kreišmane, Valgere, Gulbe, 2000.).
Vērtību kārtā var iekļūt garīgās, materiālās, morālās, estētiskās un citas kategorijas. Bērns var skaidri apzināties vērtības, bet var arī pēc tām tiekties neapzināti. Skolotāju uzdevums ir palīdzēt bērniem apgūt, apzināties un pieņemt noteiktu vērtību sistēmu, jo priekšstati par vērtībām būtiski ietekmē personību, kas arī ir audzināšanas galvenais uzdevums - palīdzēt izveidoties personībai. Aktīva darbība vērtību realizācijas virzienā tiek saukta par vērtīborientāciju (Plotnieks, 1990.).
Katram ir svarīgi veidot bagātu savu vērtību pasauli. Taču visa sabiedrība kopumā ir atbildīga par jaunās paaudzes vērtībizglītības realizāciju (Līdaka, 2005.).
Darba autore ir ieguvusi Mājturības/mājsaimniecības skolotājas un informātikas skolotājas pamatizglītībā kvalifikāciju un profesionālo bakalaura grādu izglītībā. Šobrīd ir SIA „Edgars un Tamāra” PII „Pīlādzītis” pirmsskolas skolotāja. Maģistra darbā autore pēta tematu Vērtīborientētas nodarbības kā bērnu pozitīvās attieksmes veidotājas pirmsskolā.
Darba teorētiskajās daļās ir raksturota vērtīborientēta nodarbība un analizēta pozitīvas attieksmes veidošana pirmsskolas bērnos. Darba empīrisko pētījumu daļā ir bērnu attieksmju veidošanās pētījums pirmsskolas nodarbībās.
Pētījuma objekts
Vērtīborientētas nodarbības pirmsskolā.
Pētījuma priekšmets
Pozitīvās attieksmes veidošana vērtīborientētās nodarbībās.
Mērķis
Bērnu pozitīvās attieksmes vērtīborientētās nodarbībās.
Pētījuma jautājums
Vai bērnos veidojas pozitīvās attieksmes pret nodarbībām, ja pirmsskolas nodarbības ir vērtīborientētas?
Uzdevumi
1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par vērtīborientāciju un attieksmes veidošanu bērnos.
2.Raksturot pirmsskolas bērnu attieksmes veidošanas ietekmējošos faktorus.
3.Izstrādāt tematisko plānu pirmsskolas izglītības programmas pirmajai izglītības pakāpei.
4.Veikt empīrisko pētījumu par bērnu attieksmju veidošanu pirmsskolas nodarbībās.
5.Veikt datu matemātisko apstrādi un interpretāciju.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация