Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Vidusskolēnu profesionālās pilnveides programma kā studij...-
Vidusskolēnu profesionālās pilnveides programma kā studiju izvēles veicinātāja
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | ||
1. | Profesionālās pilnveides programma „Komercprasmes” | |
1.1. | „Komercprasmes” kā formālās izglītības papildinājums | |
1.2. | „Komercprasmju” pedagoģiskais un didaktiskais risinājums | |
2. | Profesionālo mērķu aktualizēšanās vidusskolā | |
2.1. | Profesionālā identifikācija vidusskolēna vecumposmā | |
2.2. | Karjeras virziena noteikšana un lēmuma pieņemšana | |
Teorētisko pētījumu secinājumi | ||
3. | „Komercprasmju” ietekme uz augstskolas un profesijas izvēli - eksperimentālie pētījumi | |
3.1. | Ievads | |
3.2. | Pētījumu norises vietas raksturojums | |
3.3. | Programmas izveide | |
3.4. | Programmas īstenošana | |
3.5. | Aptauja „Komercprasmju” dalībniekiem un vidusskolēniem par lēmuma izdarīšanu attiecībā uz studiju izvēli un rezultātu apkopojums. | |
3.5.1. | Rezultātu analīze „Komercprasmju” dalībnieku izlasei | |
3.5.2. | Rezultātu analīze vidusskolēnu izlasei | |
3.5.3. | Respondentu rezultātu salīdzinājums | |
3.6. | „Komercprasmes” īstenošanas ietekme uz jauniešu augstskolas izvēli | |
Secinājumi | ||
Programmas īstenošanas devums | ||
Bibliogrāfija | ||
Galvojums | ||
Pielikumi | ||
1.pielikums | Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūra (European Commission, 2007) | |
2.pielikums | Profesionālās pilnveides izglītības programmas „Komercprasmes” licence | |
3.pielikums | Profesionālās pilnveides izglītības programmas Jaunatnes profesionālā orientācija “Komercprasmes” sertifikāta paraugs | |
4.pielikums | Profesionālās pilnveides programmas „Komercprasmes” apraksts un tematiskais plāns | |
5.pielikums | Profesionālās pilnveides programmas „Komercprasmes” moduļu apraksts | |
6.pielikums | Dalībnieka konspekta materiāla piemērs Mārketinga prasmju modulī | |
7.pielikums | Skolotāja konspekta materiāla piemērs Mārketinga prasmju modulī | |
8.pielikums | Dalībnieka praktisko darbu materiāla piemērs Mārketinga prasmju modulī | |
9.pielikums | Profesionālās pilnveides izglītības programmas „Komercprasmes” dalības trīspusējs līgums | |
10.pielikums | Dalībnieka aptaujas anketa | |
11.pielikums | Vidusskolēna aptaujas anketa |
Vidusskolas posmā, ja skolēns nolēmis turpināt mācīties un iegūt augstāko izglītību, notiek profesionālā orientācija: skolēns izvēlas to akadēmisko jomu, kurā pēc skolas beigšanas studēs, tāpēc mācības vidusskolā ir virzītas uz zināšanu ieguvi. Tātad jau 9. klasē skolēniem ir jāizdara pirmā lielākā izvēle savā karjeras plānošanā un vadīšanā, pieņemot lēmumu, vai turpināt izglītību vidusskolā vai profesionālās izglītības iestādē. Vidusskolā pastāv priekšmetu izvēles princips, kad skolēns, papildus obligātajiem mācību priekšmetiem izvēlas priekšmetus atbilstoši savām interesēm un nākotnes studiju iecerēm vai karjeras prasībām.
Augstskolas izvēle ir ļoti svarīga katra jaunieša dzīvē, jo ir jāpieņem lēmums, kādus eksāmenus kārtot beidzot vidusskolu, lai varētu sekmīgi iestāties paredzētajā augstskolā, no kuras būs atkarīga turpmākā dzīves ceļa gaita.
Laikā, kad zināšanas, starptautiskā izglītība un darba pieredze paver daudz iespējas, izvēloties savu nākamo profesiju, jauniešu vēlmes un vajadzības pēc informācijas par mācībām un darbu kļūst arvien lielākas. Dažiem tas rada nopietnas pārdomas par turpmākās karjeras virzību, jo piedāvātā informācija ir tik dažāda, ka rodas pamatotas grūtības izvēlēties. Nav skaidrības par iespējām iegūt darbu pēc izvēlētās izglītības programmas beigšanas, un kādas potenciālās karjeras iespējas pastāv turpmākajā kvalifikācijas celšanā vai pārkvalifikācijā un karjeras veidošanā.…
Maģistra darbs. Jelgava: Latvijas Lauksaimniecības universitāte. – 91 lpp., 53 att., 5 tab., bibl. 90 nos. Latviešu, krievu, vācu un angļu valodā. Darbs sastāv no ievada, trijām daļām, secinājumiem un 11 pielikumiem.Darbā risināta vidusskolēnu profesionālās pilnveides problēma, lai sekmētu savlaicīgu un mērķtiecīgu studiju uzsākšanu. Darba mērķis Teorētiski pamatot, izveidot un īstenot profesionālās pilnveides programmas „Komercprasmes”, lai veicinātu savlaicīgāku un mērķtiecīgāku studiju uzsākšanu. Pirmajā daļā ir aplūkoti izglītības veidi un to salīdzinājumi, jēdzienu traktējumi, analizēti prasmju un kompetenču formulējumi, aprakstīti mācību rezultāti un no tiem izrietošie jēdzieni- zināšanas, prasmes, kompetences. Aplūkota profesionālās izglītības būtība un izglītības programmu veidošanas kritēriji, pedagoģiskie un didaktiskie programmu sagatavošanas aspekti programmas „Komercprasmes” kontekstā. Otrā daļa ir veltīta profesionālo jēdzienu, terminu, mērķu un definējumu skaidrojumam, jauniešu identifikācijas vecumposmā profesionālo mērķu aktualizēšanas likumsakarībām un programmas „Komercprasmes” satura atbilstības pielāgošanai tiem. Aplūkoti karjeras virziena un lēmuma pieņemšanas faktori un to pozitīvas ietekmēšanas iespējamība caur programmu „Komercprasmes” Trešā daļa atspoguļo programmas „Komercprasmes” būtisko un pozitīvo ietekmi uz jauniešu lēmumu pieņemšanu attiecībā uz pareizas augstskolas un augstākās izglītības programmas izvēli nākotnes profesijas perspektīvā. Nozīmīgākie secinājumi: vidusskolēni neiegūst pietiekošu informāciju, lai atbildīgi pieņemtu lēmumus par izglītošanos pēc vidusskolas absolvēšanas; izveidotā profesionālās pilnveides programma „Komercprasmes” būtiski palielina lēmuma pieņemšanai izmantojamo informācijas apjomu un veicina studiju turpināšanu pēc vidusskolas absolvēšanas, ko apstiprina aptaujas rezultātu salīdzinājums.
- 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
- Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
- Vidusskolēnu profesionālās pilnveides programma kā studiju izvēles veicinātāja
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
Дипломная для университета51
Оцененный! -
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Diskusijas metode 9.klases skolēnu runas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās
Дипломная для университета48
Оцененный! -
Kriptogrāfijas elementu apgūšana skolā
Дипломная для университета79
Оцененный! -
Mācību procesa pilnveides iespējas temata ”Iekšzemes kopprodukts un ekonomikas izaugsme” apguvē
Дипломная для университета101
Оцененный!