Дипломная
Предпринимательство и право
Право
Vietējo pašvaldību tiesiskā regulācija Eiropas SavienībāNr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Анотация | 5 | |
Annotation | 6 | |
Ievads | 8 | |
1. | Pašvaldību izveides vēsturiskā tapšana | 10 |
2. | Pašvaldību teorija un tiesiskā analīze | 22 |
2.1. | Pašvaldību jēdziens | 22 |
2.2. | Pašvaldību tiesiskais statuss | 23 |
2.3. | Pašvaldību veido paši | 24 |
2.4. | Pašvaldību modeļi | 26 |
2.5. | Pašvaldību klasifikācija | 28 |
2.6. | Pašvaldības ārvalstīs | 34 |
2.6.1. | Franču grupas pašvaldības | 38 |
2.6.2. | Angļu grupas pašvaldības | 49 |
2.6.3. | Ziemeļu un centrālas Eiropas grupu pašvaldības | 53 |
3. | Starptautiskie tiesību dokumenti par pašvaldībām | 70 |
3.1. | Eiropas Vietējo pašvaldību harta | 70 |
3.2. | Topošā Eiropas Reģionālā pašvaldību harta | 72 |
3.3. | Pašvaldību atzīšana Eiropas konstitūcijā | 74 |
4. | Pašvaldību tiesiskā regulācija Latvijas Republikā | 76 |
4.1. | Pašvaldība un Ministru Kabinets. Tiesiskums | 76 |
4.2. | Pašvaldību tiesības un pienākumi | 77 |
4.3. | Lēmumu iesniegšanas un sagatavošanas procedūra | 80 |
4.5. | Pašvaldības pārvaldes struktūra | 81 |
4.6. | Lēmējvaras un izpildvaras nodalīšana | 82 |
4.7. | Kārtība kādā sagatavojami jautājumi izskatīšanai domes (padomes) un patstāvīgo komiteju sēdēs | 83 |
4.7.1. | Domes un patstāvīgo komiteju darba reglaments | 84 |
4.8. | Normatīvo aktu pieņemšanas kārtība | 84 |
4.8.1. | Pašvaldību saistošo noteikumu izdošanas kārtība | 85 |
4.9. | Noteikumu pieņemšanas kārtība | 88 |
4.10. | Pašvaldību saistošo noteikumu spēkā stāšanās kārtība | 91 |
4.11. | Dokumentu aprite pašvaldībā | 92 |
4.11.1. | Vispārējie dokumentēšanas noteikumi | 93 |
Nobeigums | 96 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 100 | |
Galvojums | 104 | |
Pielikumi | 105 |
Pašvaldību jautājumiem visā pasaulē tiek atvēlēta arvien ievērojamāka loma. Kā viena no nozīmīgākajām demokrātiskas valsts neatņemamām pazīmēm parasti tiek minēta vietējo pašvaldību esamība. Tā kā demokrātiskā valstī pašvaldības ir vienas no konstitucionālās iekārtas pamatelementiem, tad no tā, cik attīstīta valstī ir pašvaldību sistēma, lielā mērā var spriest arī par demokrātijas attīstības līmeni kopumā.
Ņemot vērā to, ka Latvijā joprojām turpinās valdības iniciētās pašvaldību sistēmas reformas, un tādēļ ir vērojamas tendences uz svārstībām no vienas galējības otrā, tomēr var teikt, ka pašvaldību sistēma šobrīd lielākā vai mazākā mērā atbilst tās kompetences principiem un prasa tālāku pilnveidošanu.
Līdz šim pašvaldību reformas ir notikušas atrauti no reģionālās attīstības plānošanas. Taču šāda saistība šobrīd ir ļoti nozīmīga, it sevišķi, ka tagad esam uzņemti Eiropas Savienībā (ES) un saņemam līdzekļus no ES struktūrfondiem.
Stiprinot pašvaldības, stiprinās visa tauta kopumā, tiek realizēta efektīvāka un demokrātiskāka sabiedrības politika. Tā kā Latvijas salīdzinoši mazā teritorija un iedzīvotāju skaits ir sadalīts ļoti daudzās, gandrīz 600, administratīvajās un teritoriālajās vienībās – pagastos vai novados, katrā no tām ir maz iedzīvotāju, līdz ar to pašvaldības padome, saukta arī par municipalitāti, kļūst par iedzīvotāju „vietējo valdību”.
Savu darbu „Vietējo pašvaldību tiesiskā regulācija Eiropas Savienībā: Latvijas Republikas pašvaldību tiesiskā analīze” lai atspoguļotu pilnībā, es došu pirmais nelielu ieskatu pašvaldību vēsturē, pieminēšu nedaudz par pašvaldību funkcijām, tiesībām un pienākumiem, došu pašvaldību raksturojumu kopumā. Rakstīšu par ES dalībvalstu pieredzi pašvaldības jautājumos, kā arī pievērsīšu lielu uzmanību starptautiskajiem tiesiskajiem dokumentiem.
Ļoti svarīgi ir pārzināt mūsu valstī izdotos likumus, rekomendācijas un lēmumus, kas regulē administratīvi teritoriālo reformu, līdz ar to es neapšaubāmi nedaudz arī pieskaršos teritoriālai reformai mūsu valstī.
Darba mērķis ir izpētīt pašvaldību darba būtību, tiesisko statusu un tā elementus. Izejot no darba mērķa, tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi:
Raksturot pašvaldību tiesisko statusu.
Analizēt starptautiskos tiesību dokumentus
Analizēt pašvaldību struktūrvienību atbildību
Raksturot pašvaldības tiesības un pienākumus…
Darba sākumā tiek dots neliels ieskats pašvaldības izveides vēsturē un apskata to tiesisko bāzi. Tiek izvērtēti un analizēti starptautiskie tiesību dokumenti par pašvaldībām, kas dod priekšstatu par pašvaldību likumdošanu starptautiskajā līmenī. Tiek analizēta Eiropas Savienības dalībvalstu pieredze pašvaldību jautājumos. utt....
- Šķīrējtiesas institūta tiesiskais regulējums Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, nacionālie un starptautiskie aspekti
- Trasts un tā tiesiskais regulējums
- Vietējo pašvaldību tiesiskā regulācija Eiropas Savienībā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Šķīrējtiesas institūta tiesiskais regulējums Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, nacionālie un starptautiskie aspekti
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Trasts un tā tiesiskais regulējums
Дипломная для университета57
Оцененный! -
Franšīzes tiesiskais regulējums Latvijā
Дипломная для университета68
Оцененный! -
Lēmuma par administratīvā soda uzlikšanu tiesiskā daba
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Nodokļu likumdošanas harmonizācija pēc iestāšanās Eiropas Savienībā
Дипломная для университета74
Оцененный!