Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:716974
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 27.04.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 50 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    2
1.  Skolēnu sociālo problēmu un sociālo vajadzību raksturojums vispārizglītojošās skolās    9
2.  Vispārizglītojošo skolu sociālā pedagoga profesionālās darbības raksturojums    14
3.  Vispārizglītojošo skolu sociālo pedagogu starpinstitucionālās sadarbības raksturojums    18
4.  Vispārizglītojošo skolu starpinstitucionālās sadarbības analīze Olaines pilsētā    36
4.1.  Skolēnu sociālo problēmu risināšanā iesaistīto vispārizglītojošo skolu un starpinstitucionālās sadarbības institūciju raksturojums    36
4.2.  Olaines pilsētas vispārizglītojošo skolu skolēnu anketēšanas rezultātu analīze    42
4.3.  Starpinstitucionālajā sadarbībā iesaistīto profesionāļu interviju analīze    46
5.  Vispārizglītojošo skolu starpinstitucionālās sadarbības modelis Olaines pilsētā    62
  Nobeigums    72
  Anotācija    73
  Annotation    74
  Literatūras saraksts    75
Фрагмент работы

Mūsdienās pasaule ir ļoti mainīga, starp cilvēkiem, kultūrām un vērtībām notiek pastāvīgā saskarsme un mijiedarbība, kas paver jaunas iespējas, idejas, domas un, diemžēl, vienlaikus arī dažādas problēmas vai pārpratumus. Arī Latvijā iekļaujoties Eiropas Savienībā notiek nepārtrauktas pārmaiņas. Cilvēkiem bieži vien ir grūti piemēroties šīm izmaiņām un situācijām, jo viņu morālā izglītība vēl nav līdz galam izveidojusies. Bieži vien cilvēks nespēj nodrošināt sev pamatvajadzības, piem., tādas, kā stabilitāte, miers un drošības sajūta, jo neprot risināt vairāk vai mazāk sarežģītas dzīves situācijas. Sabiedrībai ir diezgan augstas prasības attiecībā pret sevi un apkārtējiem cilvēkiem, ir vispārpieņemti stereotipi, kas sevī ietver jaunās paaudzes audzināšanu un izglītošanu bezgalīgās cerībās padarīt pasauli labāku un sabiedrību veiksmīgāku.
Bieži vien cilvēki mūsdienu sabiedrībā nespēj paši tikt galā ar savām sociālām problēmām, viņiem nepieciešama palīdzība adaptēšanās un attiecību veidošanas spēju attīstīšanā, kas ir ļoti aktuālās problēmas paaudžu starpā. Visbūtiskāk tās problēmas ietekmē visneaizsargātāko sabiedrības daļu – bērnus un pusaudžus.
Ģimeņu nedrošā situācija un ekonomiskā nestabilitāte, kuru padziļina augošā inflācija, rada vairākas sociālās problēmas, kas ir cieši saistītas arī ar bērnu un pusaudžu audzināšanu un izglītošanu. Bērnu un pusaudžu audzināšanas un izglītošanas problēmas ir sociālās pedagoģijas profesijas sfēra.
Sociālā pedagoģija ir profesija, kuras pamatuzdevums ir palīdzēt cilvēkiem piemēroties pasaulē notiekošajām pārmaiņām. Latvijā šī profesija ir jauna un tās attīstība arī notiek samērā lēni. Par iemeslu varētu būt neskaidri izvirzīta profesijas identitāte un sociālā pedagoga, kā profesionāļa, darbības joma un metodikas. Tā kā jau vēsturiski sociālā pedagoga profesija Latvijā bija cieši saistīta ar sociālā darbinieka profesiju, iespējams, ka tieši tādēļ daudzi nesaprot atšķirību starp tām un bieži vien Latvijā sociālā darbinieka un sociālā pedagoga darba uzdevumi pārklājas.
Vēl viens iemesls sociālā pedagoga, kā profesionāļa kompetences robežu nenoteiktībai varētu būt fakts, ka ikdienā sociālais pedagogs bieži vien nedarbojas viens pats, bet strādā komandā, sadarbojoties ar vairākiem citiem profesionāļiem (t.sk. sociālo darbinieku), gan no tās pašas, gan citām institūcijām Šo sadarbību var aplūkot vairākos līmeņos:
1.starpinstitucionālajā;
2.starpprofesionāļu komandas, ko veido dažādu institūciju profesionāļi;
3.starpprofesionāļu komandas, ko veido vienas institūcijas dažādi profesionāļi. [6, 132. lpp]
Darba ietvaros skatīsim vienu no šiem sadarbības līmeņiem - starpprofesionāļu komandas, ko veido dažādu institūciju profesionāļi sadarbībā ar skolu sociālajiem pedagogiem.
Savukārt, institūciju sadarbība ietver divus līmeņus: starpinstitucionālo sadarbību un sadarbību starpprofesionāļu komandā. [6, 133. lpp]
Starpinstitucionālo sadarbību savā rakstā pedagoģijas doktore, profesore Aina Vilciņa: definē kā divu vai vairāku institūciju kopīgo, saskaņoto darbību, kas virzīta uz noteiktu mērķu sasniegšanu sociālo problēmu risināšanā. Visbiežāk sociālie pedagogi sadarbojas ar policiju, sociālo dienestu, bāriņtiesu/pagasttiesu u.c. [6, 132. lpp]
Bet arī sociālo pedagogu starpinstitucionālā sadarbība visā Latvijas teritorijā nav pietiekoši attīstīta, ir dažādi iemesli un faktori, kas ietekmē tās attīstību, un viens no tiem ir sociālo pedagogu trūkums. Kā liecina statistiskie dati 2007./2008.m.g. Latvijas vispārizglītojošās skolās strādāja 310 sociālie pedagogi. [38], [14, 15. lpp] No tiem 147 sociālie pedagogi strādā Rīgā. [35] Un uz pārējo Latvijas teritoriju paliek tikai puse no Latvijas sociālo pedagogu kopējā skaita. Arī tie sociālie pedagogi, kuri tomēr strādā savā profesijā bieži vien nav pietiekoši kompetenti un viņu sadarbību ar citām institūcijām un speciālistiem nevarētu nosaukt par kvalitatīvu un efektīvu. [39] Profesionālās sadarbības trūkums vai tās neefektivitāte spēlē ļoti svarīgu un diemžēl ne visai pozitīvu lomu dažādu bērnu un jauniešu sociālo problēmu atrisināšanā. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация