Дипломная
Предпринимательство и право
Недвижимость
Zemes reformas pabeigšanas norise lauku apvidos-
Zemes reformas pabeigšanas norise lauku apvidos
2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Anotācija | 5 | |
Ievads | 7 | |
1. | Zemes reformas pabeigšanas norise lauku apvidos | 10 |
1.1. | Zemes reformas būtība Latvijas Republikā | 10 |
1.1.1. | Institūcijas un personas zemes reformā | 14 |
1.2.1. | Zemes reformas pabeigšanas tiesiskais nodrošinājums | 19 |
1.2.2. | Zemes reformas pabeigšanas rezultāti | 27 |
2. | Lauku zemes izpirkšanas tiesiskie aspekti | 32 |
2.2. | Priekšapmaksas veikšanas institūts, kā zemes izpirkšanas veids | 40 |
3. | Zemes reformas pabeigšanas rezultātu tiesiskās problēmas | 48 |
3.1.1. | Brīvprātīgā dalīta īpašuma problēma | 49 |
3.1.2. | Piespiedu dalīts īpašums | 50 |
3.2. | Rīcība ar neizpirkto lauku apvidus zemi | 60 |
Kopsavilkums | 69 | |
Izmantoto avotu saraksts | 76 |
Temats „Zemes reformas pabeigšanas norise lauku apvidos” tika izvēlēts tāpēc, ka zemes reforma tika uzsāktā pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas un īstenota pēdējo nu jau 18 gadu laikā. Par to ir daudz runāts un plānots, kā arī mēģināts noteikt termiņus procesa beigu posmam, bet joprojām tas nav īstenots. Kā viens no reformas beigu termiņiem tika noteikts 2006.gada 1.jūnijs, bet tas netika ievērots. Šobrīd norīt zemes reformas pabeigšanas, var teikt, pēdējais posms. Lai paātrinātu zemes reformas pabeigšanas procesu, samēra īsa laika periodā tika pieņemti vairāki normatīvie akti un normatīvo aktu grozījumi, kas nebija visai kvalitatīvi, līdz ar to radīja tiesiskās pretrunas.
Zemes politika aptver visus zemes izmantošanas aspektus un ar tiem saistītos procesus, kas ļauj no zemes resursiem iegūt praktisku labumu, ievērot valsts drošības prasības un līdzsvarot valsts, sabiedrības un zemes īpašnieku intereses.
Zemes politikas kontekstā, zemi apskatot, kā resursu un kā īpašumtiesību objektu, īpaša vērība jāpievērš zemes, kā unikāla resursa izmantošanai un aizsardzībai. Izstrādājot vienotās zemes politikas pamatnostādnes, jāņem vērā zemes kā resursa nozīmīguma atšķirības starp pilsētu un lauku apvidu zemēm, kas jāievēro arī izstrādājot zemes politikas realizācijas programmas.
Neraugoties uz to, ka agrārā reforma bija pirmā būtiskā reforma, kas tika realizēta Latvijā pēc neatkarības atjaunošanas, nopietni un padziļināti pētījumi par zemes reformu pēc neatkarības atgūšanas, var uzskatīt, ka līdz šim nav veikti. Precīzāk sakot, ir daudz dažādu viedokļu, kas pausti no zemes reformas tiešajiem veicējiem - deputātiem, vēsturniekiem, ir pat apkopota statistika, bet nav radīts pētījums, kas apkopotu šos viedokļus un datus. Šādu situāciju nevar skaidrot ar notikumu relatīvi neseno norisi - astoņpadsmit gadi ir pietiekami ilgs laiks, lai šādi pētījumi taptu.
Maģistra darba aktualitāte – ieilgušais zemes reformas process izpaužas apstāklī, ka pagājuša gadsimta deviņdesmitajos gados uzsāktajai zemes reformai Latvijas Republikā kādreiz ir jābūt pabeigtai, lai pilnvērtīgi varētu sakārtot privātīpašuma attiecības, kā rezultātā var runāt arī par ekonomiskiem un citiem rādītājiem valstī kopumā.
Jaunākie grozījumi normatīvajos aktos nosaka termiņu, proti, 2010.gada 30.decembris, kad zemes lietotājam jābūt noslēgtam līgumam par zemes izpirkšanu, un ar to arī zemes reforma tiks uzskatīta par pabeigtu. Šī ir teorētiskā zemes reformas pabeigšanas pieeja, bet praksē parādās citas problēmas un iemesli, kas apgrūtina un aizkavē pabeigšanas procesa norisi. Piemērām, tiesību normu nepilnības un robi, atbildīgu institūciju nekvalitatīvs darbs kā ari sociālais faktors.
Hipotēze – zemes reformas sekmīgas pabeigšanas nodrošināšanai ir jāapzina zemes reformas lauku apvidos tiesiskās reglamentācijas problēmas un jāsniedz to iespējamie risinājumi.
Pētījuma mērķis – apskatīt zemes reformas būtību un rezultātus, analizēt zemes reformas pabeigšanas procesu lauku apvidos, reglamentējošos normatīvos aktus, praksē sastopamās tiesiskās problēmas un sniegt iespējamos risinājumus.
Pētījuma objekts – Latvijas Republikas normatīvie akti, kuri reglamentē zemes reformas gaitu un zemes reformas pabeigšanas procesu lauku apvidos, to piemērošana, uz to pamata valsts iestāžu un pašvaldību pieņemtie lēmumi un tiesu prakse.
Pētījuma priekšmets – zemes reformas pabeigšanas procesa lauku apvidos problemātika un iespējamie konstatēto problēmu risinājumi. …
Kā zināms, zeme ir viens no svarīgākajiem dabas resursiem. Līdz ar to, no tā laika, kad cilvēks saka apzināt sevi un savas vajadzības, pasaulē radās nesaskaņas un kari, par labāku zemju iegūšanu. Attīstoties cilvēka intelektam un radoties demokrātiskajai iekārtai, radās nepieciešamība zemes tiesisko attiecību noregulēšanai. Zeme ir noteikts areāls (teritorija), kurai raksturīgas konkrētas īpašības: reljefs, augsne, cilmieži, veģetācija, hidroloģiskie apstākļi, dzīļu bagātības, kas atrodas nepārtrauktā mijiedarbībā ar cilvēka saimnieciskās darbības izpausmēm . Tieši savas daudzās funkcionalitātes dēļ zeme tika pakļauta reformai. Zemes īpašuma tiesību attīstības vēsture Latvijā ir gara un sarežģīta un var arī teikt, ka viena no nesakārtotākajām nozarēm no likumdošanas viedokļa. No zemes reformas sākuma līdz šodiendienai nav vienota likuma, kas regulētu zemes tiesiskās attiecības, ka piemērām, „Meža likums”, „Ūdens apsaimniekošanas likums”, „Likums par zemes dzīlēm”.
- Kopīpašuma reāla sadale
-
Nekustamā īpašuma tirgus attīstība Latvijā
Дипломная87 Недвижимость, Строительство и строительные работы
- Zemes reformas pabeigšanas norise lauku apvidos
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Zemes tirgus Latvijā
Дипломная для университета95
Оцененный! -
Nekustamo īpašumu atsavināšanas tiesiskais regulējums
Дипломная для университета82
-
Zemes tirgus izveidošanās un attīstības perspektīvas
Дипломная для университета86
Оцененный! -
Īpaši aizsargājamās dabas teritorijas kā īpašuma tiesību aprobežojums
Дипломная для университета57
-
Īpaši aizsargājamās dabas teritorijas Latvijā
Дипломная для университета65