Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:979848
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.04.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Analizējamo jautājumu un rakstura īpašību definēšana    3
2.  Pastāvošie uzskati    3
3.  Par nesavaldību    3
4.  Būtisko jautājumu noteikšana    3
5.  Kā rodas nesavaldība    4
6.  Kur un kā parādās nesavaldība un tās pretstats    4
7.  Par afektiem    4
8.  Atšķirība starp izlaidību un nesavaldību    5
9.  Starpība starp nesavaldību un nekrietnību    5
10.  Neskaidrību iztirzāšana    5
11.  Dažādu veidu nesavaldība    6
12.  Par baudu    6
13.  Maldīgo uzskatu atspēkošana    6
14.  Baudas nozīme un loma    7
15.  Kas ir krietnas un nekrietnas baudas    7
Фрагмент работы

1. Analizējamo jautājumu un rakstura īpašību definēšana

Pirmajā šīs grāmatas sadaļā Aristotelis parāda tās trīs lietas, no kurām pēc viņa domām, ir jāizvairās rakstura jomā, un tas ir netikumība, nesavaldība un zvēriskums. Visā šīs grāmatas garumā šīs rakstura īpašības un to pretstati tiek vispusīgi analizēti un iztirzāti
Interesanti ir tas, ka Aristotelis piekrīt tam, ka cilvēku, kuram piemīt vairāk vai arī daudz vairāk tikumības nekā viduvējam cilvēkam var saukt par dievišķo. No vienas puses tas būtu saprotami, jo kas var būt augstāks par cilvēkiem, ja ne dievi, bet no citas puses, senie grieķi saviem dieviem piešķīra daudzas cilvēcīgas pazīmes un arī netikumus.
2. Pastāvošie uzskati
Sākumā Aristotelis iepazīstina lasītājus ar pastāvošiem uzskatiem un pieņēmumiem attiecībā uz analizējamām rakstura īpašībām. Sengrieķu filozofiem ir raksturīgas tādas tīri filozofiskās pārdomas – vai ikviens saprātīgi mērens cilvēks ir arī savaldīgs un izturīgs vai nē, vai praktiskajā rīcībā gudrs cilvēks var būt nesavaldīgs un morāli nenoturīgs utt.
3. Par nesavaldību

Aristotelis diezgan pārliecinoši atspēko Sokrata domu, par to, ka nemaz nav nesavaldības un ir tikai nezināšana, un parāda, ka dažādu negatīvo ietekmju dēļ cilvēks var savā rīcībā novirzīties no sava paša prāta atzinumiem un uzskatiem. Skaidri redzams, ka nesavaldīgais rīkojas nepārdomāti. Cilvēks var izrādīt savaldību tikai tad, kad uz viņu iedarbojas spēcīgas un zemiskas iekāres un afekti. Un ja iekāres nav spēcīgas, tad arī savaldība nav nekas apbrīnojams, tāpēc nevar teikt, ka saprātīgi mērenam cilvēkam ir raksturīga savaldība.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −5,98 €
Комплект работ Nr. 1123513
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация