Autentiskums tā dziļākā izpratnē ir nekomerciāls. Tūrisma tendence ir absolūti pretēja. „Tūrisms ir tautsaimniecības nozare, kuras uzdevums ir tūrisma pakalpojumu sagatavošana un sniegšana”(Likumi 2007, ER). Loģiski, ka pakalpojumus sniedz par maksu, tāda ir to būtība. Līdz ko finansiālais aspekts dominē zūd kvalitāte, jo mērķis ir sasniegt maksimāli finansiālu labumu ar minimāliem izdevumiem. Lai to paveiktu tiek veidotas vērienīgas mārketinga kampaņas, izgudro jaunus, inovatīvus produktus, taču tie nereti ir nekvalitatīvi par spīti kvalitātes svarīgumam mums kā klientiem. Kvalitāte neizzūd, to atjauno konkurence.
Autentiskums ir neviltots, patiess un īsts. Šie jēdzieni ir sinonīmi, bet neskatoties uz to, starp tiem ir robeža. Īsti ir lielākā daļa tūrisma produkti, taču autentisks mūsdienās ir retais. Personīgi es uzskatu, ka es esmu pabijis tikai vienā vietā, kur var baudīt autentiskumu visā tā krāšņumā. Autentisks produkts ir krietni interesantāks, tas uzrunā.
Pasniegšanas manieres atšķirības, manuprāt, ir lielisks autentiskuma rādītājs, proti, tūrisma objektos, kur gids izdabā katrai tūrista vēlmei un produkts nostrādāts pilnīgs, ar autentiskumu maza saikne.…