Atvērtais ofisa veids nāk no Amerikas, kur ir aktuāls dinamiskums un agresivitāte ( ātrs temps, rezultātu pieprasīšana). Šāds darba stils var radīt negatīvu iespaidu uz darbiniekiem ilgtermiņā, jo tie var nogurts no ātrā darba ritma, kā arī rutīnas. Var sākt būt agresīvi pret citiem darbiniekiem vai vadību, kā rezultātā aiziet no darba vai arī mocīt sevi strādājot darbā, kas sagādā diskomfortu. Eiropā atvērtais ofisa veids ienāca ar nelielām izmaiņām dizianā. To mēģina padarīt vairāk komfortablu un ērtu darbiniekiem, nemainot tā fukcijas. Visbiežāk šādus ofisus izmanto dažādas mārketinga, reklāmu, mediju aģentūras, “call”centri, redakcijas, jo šāds veids rosina darbiniekos ātrāku ideju ģenerēšanu un vieglāku komunikāciju gan starp darbiniekiem, gan vadītāju, taču ne visi cilvēki var strādāt šādos apstākļos.
Bieži vien šādos ofisos darbinieki ir sadalīti pa zonām, tāpēc ir ļoti pārdomāti jāveic šo uzdevumu, lai rezultātā viena grupa netraucētu otrai. Grupu uzdevumi un darba procesi ir ļoti atšķirīgi un dažas grupas ir aktīvākas, citas pasīvākas, tāpēc nedrīkst izjaukt grupu komforta zonas, lai tās veiksmīgi varētu strādāt, rādīt labus rezultātus un netraucētu viens otram. Iespējams nodalīt ar nelielām starpsienām, kuras visbiežāk būs caurspīdīgas, bet tās neizolē trokšņus, tikai psiholoģiski rada barjeras, ka starp grupām ir neliela “robeža”. Jo, ja divas darba grupas, kuras nevar strādāt viena otrai blakus, sāk darboties, tas var radīt konflikta situācijas, izraisīt agresiju vienai grupai pret otru, vai arī negatīvi ietekmēt tās darbu.
…