Viena no pamatam marketinga mērķim ir ,,lai sakrīt velmi ar vajadzībam,, (I.Dembovska,
2022).
Marketings ir ne tikai reklāma, bet arī produkcijas diferencēšana, tirgu segmentācija –
potenciālo pircēju noteikšana (aptauja, anketēšana, testi), klientu uzvedības novērtēšana, cilvēku
vēlmes uzzinašana. Kā arī marketings iekļau sevī: konkurences jautājumus, cenošanas politiku
(atlaides – piemerotas dažadiem mērķiem, akcijas, cenas par piegadi, cenas noteikšanu, uzskaitot
psiholoģiju – ne 2, bet 1,99 cenai jābūt nepara skaitlis), prēču pozicionēšanu, sortimenta izstrādi,
produkta dizaina izstrādi, sadarbību ar piegādātājiem, pardošanas kanalu izvēli un ttc.
Uz visus augstāk minetos darbības ietekmē mikrovide ( piegādātāji, starpnieki,
konkurenti, klientūra) , mediju vide (uzņēmuma kontaktauditorijas – cilvēku grupa, kas izrāda
interesi par uzņēmuma darbību, kas spēj ietekmēt uzņēmuma spēju sasniegt savus mērķus – tie
sponsori, konsultanti, mediji, bankas u.c.(O.A.Kozlova, 2016)) un marketinga ārēja makrovide – ekonomiskā, sociālā, politiskā, kultūras, likumdošanas, infrastruktūra. …