Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
11,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:705980
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.09.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Šobrīd praksē ir izveidojusies situācija, kad iestādes dienesta pārbaudes veicēji faktiski pārņem uz sevi prokuratūras funkcijas, izskatot sūdzības par amatpersonas rīcību veicot izmeklēšanu konkrētajā kriminālprocesā. Kā jau noskaidrots, sūdzību izskatīšana par amatpersonas procesuālo rīcību neietilpst nedz izmeklētājā tiešā priekšnieka, nedz iestādes vadīta kompetencē, bet ja dienesta pārbaude uzsākta pēc uzraugošā prokurora iesnieguma, nekorekti atkārtoti pārbaudīt, vai prokuroram izdarītie secinājumi ir pamatotie, likumīgie un tiesiskie; vai izdarītie secinājumi balstās uz pārbaudītiem faktiskiem apstākļiem un tie, savukārt, atbilst apstākļiem tiesiskajiem. Šo pieeju jāizmanto arī attiecībā uz tiešā izmeklētāja priekšnieka apsvērumiem iniciējot kāda izmeklētāja saukšanu pie disciplināras atbildības. Tā izveidojies, ka tiešajam izmeklētāja priekšniekam ir ķīlnieka loma attiecībās ar savā pakļautībā esošajām personām; viņam nedz Kriminālprocesuāli, nedz administratīvi nav reālās ietekmēšanas līdzekļa vai mehānisma, lai panāktu noteikto uzdevumu un uzlikto pienākumu kvalitatīvo izpildi.
Dienesta pārbaudes galvenais uzdevums noskaidrot iemeslus, cēloņus kāpēc konstatētais pārkāpums esot bijis iespējams; novērtēt iestājušās sekas, to smagumu, novēršanas iespējas, bet uz lietderības apsvērumu bāzes, izmantojot samērīguma principu, jau pieņemt atbilstošo lēmumu – uzsākt vai neuzsākt disciplinārlietu.
Apšaubāms ir pieņēmums, ka vienmēr ir jāveic pārbaude, lai risinātu jautājumu par disciplinārās lietas ierosināšanu. Tā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplināratbildības likuma 4.panta 3.daļā tieši ir norāde uz iespēju nevis pienākumu veikt pārbaudi, lemjot jautājumu par disciplinārlietas ierosināšanu.

Secinājumi: ne vienmēr ir lietderīgi un nepieciešams iepazīties ar konkrētā kriminālprocesa materiāliem, bet tiesisku apsvērumu dēļ, viennozīmīgi, nav pieļaujams kopēt kriminālprocesa materiālus bez procesa virzītāja piekrišanas, kā arī daļu no kriminālprocesa materiālos esošajām ziņām atreferēt pārbaudes slēdzienā; ne vienmēr ir jāveic pārbaude, lai risinātu jautājumu par disciplinārās lietas uzsākšanu.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −3,48 €
Комплект работ Nr. 1245015
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация