Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:552218
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.12.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Aizvien pieaugot globalizācijas ietekmei uz ik katru pasaules reģionu, parādās aizvien vairāk kolīziju situāciju starpvalstu sasvstarpējajās attiecībās. Tiesību unifikācija globālā līmenī liek pārstrukturizēt ne tikai valsts tiesību struktūru, bet liek aizdomāties arī par valsts struktūras izmaiņām, kas radītu labvēlīgāku vidi tiesību pārstrukturizēšanai. Taču neapšaubāmi, globalizācijas mērķis ir radīt vienotu pasaules ekonomisko tirgu, kur diemžēl ieguvēju lomā nokļūst jau tā augsti attīstītās Rietumu un Āzijas valstis. Šajā situācijā kultūras, reliģiskās un etniskās sadarbības formas starptautiskā līmenī tiek atstātas novārtā. Diemžēl pat daudzu valstu iekšienē šie jautājumi tiek atstāti otrajā plānā, kā prioritāti izvirzot ekonomiku.
Aplūkojot savas esejas darba galveno uzdevumu vispirms apskatīsim kas ir unitāra valsts, kas ir demokrātija un kas ir monarhija.
Unitāra valsts — valsts ir iekšēji politiski vienota un tāpēc viengabalaina un nedalāma. Tās sastāvā nav autonomu valstisku veidojumu, bet tikai administratīvi teritoriālās vienības (rajoni, apgabali, novadi utt.). Unitāras valsts teritorijā parasti spēkā ir viena konstitūcija, vienota likumdošanas sistēma, parasti viena pilsonība. Unitārā valstī pastāv vienoti likumdevējas varas orgāni un vienota pavalstniecība. Jo spilgtāka ir reģionu etniskā savdabība jo lielāka tieksme uz nacionālo pastāvību, ekonomisko neatkarību, tad jo grūtāk izveidot centralizētu valsti un tādos gadījumos veidojas demokrātiska unitāra valsts, kuras vara koncentrēta galvenokārt centrālo institūciju rokās, bet reģioniem tiek piešķirta ( par piemēru – uz līguma pamata) zināma autonomija. Unitārā valstī pastāv augstāko valstisko orgānu sistēma. Šo sistēmu veido – valsts galva, parlaments, valdība, augstākās tiesas institūcijas. Pārstāvniecības un administratīvi – teritoriālie veidojumi nav pieskaitāmi pie augstākās valsts varas orgāniem. Unitārā valstī pastāv vienota tiesību sistēma. Tikai centrālo valsts varas orgānu izdotie normatīvie akti iegūst augstāko likuma spēku un ir obligāti visiem visā valsts teritorijā. Tas nenozīmē, ka vietējās pašpārvaldes nevar veikt tiesisko regulējumu, lokālo problēmu risināšanai. Pašpārvalžu izdotie normatīvie akti ir ar zemāko juridisko spēku, kurus izdod kompetences robežās, un tie attiecas tikai uz konkrēto reģionu. Nodokļu sistēmas ieviešana unitārās valstīs ir atšķirīga. Taču pirmtiesības uz nodokļu sistēmas izveidošanu pieder valstij, nevis administratīvi – teritoriālajiem iedalījumiem. Teritoriālajiem iedalījumiem, atšķirībā no valsts, nav tiesību pašrocīgi ieviest savu nodokļu politiku. Parasti unitārajās valstīs tiek izveidota vienota tiesu iekārta.
Demokrātija – politisks režīms, kur augstākā vara pieder tautai (pilsoņu vairākumam), kas tieši vai ar vēlētu pārstāvju starpniecību izlemj svarīgākos valsts dzīves jautājumus.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −4,48 €
Комплект работ Nr. 1157362
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация