Es pavisam droši varu apgalvot, ka, piemēram, lauku cilvēkam ir pavisam citāda izpratne par to kas ir kvalitatīvs produkts, jo prasību līmenis ir pavisam atšķirīgs. Šeit noteicošo lomu spēlē tādi raksturlielumi kā iepakojums, izejvielas, cena, garšas un lietošanas īpašības, preču zīmes, reklāma, pielietojamība, prestiža vai luksusa faktors, sabiedrības normas utt. Piemēram, bikses, ar kurām lauku puisis dotos uz balli, pilsētnieks labākajā gadījumā vilktu lai, piemēram, aizbrauktu makšķerēt. Piemērs banāls un prasts, taču, manuprāt, atklāj patieso būtību. No ražotāja un izplatītāja pozīcijām ir svarīgi šos raksturojošos lielumus apzināt un izmantot tos kā mērķus savas stratēģijas realizācijai. Tātad ir dažādi kvalitātes prasību līmeņi. Taču, lai atvieglotu klienta izvēli daudzām precēm un pakalpojumiem ir izstrādāti starptautiski kvalitātes standarti. Viens no šādiem standartiem ir ISO un konkrētāk ISO 9000 sērijas standarti.
ISO 9001:2000 standarts īsā un koncentrētā veidā apraksta prasības firmu un organizāciju kvalitātes sistēmām. Reizēm rodas grūtības saprast, kas īsti ir domāts vienā vai otrā standarta punktā, jo standarts ir universāls un piemērojams visdažādākajām organizācijām – gan tām, kuras nodarbojas ar ražošanu, gan tām, kuras sniedz pakalpojumus, gan pārvaldes institūcijām.…