Sociālo psiholoģiju cilvēki izmanto ik uz soļa, pat paši to neapzinādamies, kā piemēram- komunicējot ar cilvēkiem, sarunājoties, izturoties, izrādot savu personību, ar žestu valodu; savas problēmas risinot arī izmanto sociālo psiholoģiju. Varbūt, pat cilvēks nezin, kas ir sociālā psiholoģija, bet dzīvojot viņš to intuitīvi pielieto un rada risinājumus problēmās ar kurām nākas saskarties. Protams, zinot, kas ir sociālā psiholoģija un, ko tā nozīmē, indivīds spēj labāk un komunikatīvāk rast problēmās risinājumus un tā cēloņus, kā arī uztvert un aptvert apkārtējo cilvēku attieksmi. Jo sociālās psiholoģijas būtība ir psihiskas parādības, kas rodas mijiedabības gaitā cilvēku grupās.
Viens no veidiem, kā sociālās psiholoģijas zināšanas izmanto ir saskarsme. Cilvēki sarunājoties cenšas uz otru cilvēku atstāt labu iespaidu par sevi- atklāt intereses par citiem cilvēkiem, smaidīt, uzrunāt vārdā, uzklausīt, mudināt, runāt par abiem indivīdiem interesējošām tēmām, neaizskart otra cilvēka cieņu. Tādejādi, pat neapzinoties iekļaut savā sarunā sociālās psiholoģijas zināšanas. Saskanīgi komunicēt var traucēt- draudi, pavēles, negatīva kritika, aizskaroši izteicieni, ko arī katrs indivīds apzinās lielākā vai mazākā mērā.
Tā kā cilvēks ir sociāla būtne, tad viņš arī dzīvo sev līdzīgo vidē, kā piemēram, dažādās grupās. Protams, katram indivīdam ir sava attieksme pret savu grupu- ģimeni, darba biedriem vai draugiem. Citi pret savu ģimeni izturas mīļi un labi, tādēļ arī ir ģimenē labas attiecības vienam pret otru. Taču ir arī tādi indivīdi, kas neciena ne savu otro pusīti, ne bērnus un rada ģimenē negatīvas attiecības, bet šis indivīds dzīvo šajā grupā un jūtas lieliski, jo viņš uzskata , ka valda pār parējiem grupas locekļiem. Tā pat arī darbabiedru un draugu vidū, viens ir atbalstošs un laipns, bet cits nievājošs un rupjšs, taču viņš arī jūtas savā grupā labi, jo ir atšķirīgs no pārējiem, daži šo indivīdu spēj pieņemt un turpmāk arī sadarboties ar viņu, bet citi viņu cenšas izgrūst no grupas un tik daudz vairs nekontaktēties ar to.
…