Mārketinga speciālistiem jānodarbojas ar pētījumiem, lai uzzinātu, kur meklēt pircējus savai produkcijai, izlemt kā var reklamēties un kāda reklāma būtu efektīvākā, jāanalizē kā cena un atlaides ietekmē pārdošanas apjomus, jāizdomā kā pārliecināt cilvēkus izvēlēties tieši šo preci no visa lielā preču klāsta un kā pārliecināt klientu veikt atkārtotu pirkumu, veidojot attiecības ar klientiem, lai viņus padarītu par pastāvīgajiem pircējiem.
Mārketinga speciālista uzdevums labāk izprast patērētāju, lai gūtu panākumus mārketingā, jāiepazīst savi klienti - ne tikai to pirkumu un patēriņa ieradumi, bet arī to attieksme pret produktu kategorijām, zīmolu (kā saviem, tā konkurentu). Pat vairāk - ir nepieciešams pārzināt viņu ikdienas dzīves veidu un to, kādi sociāli, morāli, fiziski un garīgi apstākļi to ietekmē. …