Izaugsmes iespējas uzņēmuma ir atkarīgas no darba procesā gūtajām zināšanām un veiktajām apmācībām. Profesionālā izaugsme tiek veicināta, plānojot dažāda līmeņa darbiniekiem atbilstošas apmācības, balstoties uz darbinieku ikgadējo novērtēšanu, kā arī nozīmējot viņu veikt sarežģītākus un netipiskus uzdevumus, aizvietojot augstāka vai tāda paša līmeņa darbiniekus. Šajā uzņēmumā komunikācija ir viens no darbinieku motivējošiem faktoriem, piemēram, ir izveidots programmas ieviešanas pasākumu plāns, kurā ietvertas darbības un pasākumi, sasniedzamais rezultāts, atbildīgā persona un termiņš.
Nobeigumā gribētu teikt, ka cilvēku dzīves ir vērstas uz to, lai apmierinātu noteiktas vajadzības. Un lai motivētu darbiniekus sniegt nedaudz vairāk, ir jācenšas radīt darba apstākļi (visplašākajā nozīmē), kas nodrošina pēc iespējas vairāk iespēju apmierināt pēc iespējas vairāk personīgo vajadzību. Jo vairāk vajadzību darbs var apmierināt, jo motivētāka būs komanda. Jo augstāku apmierinājumu iespējams sasniegt, jo motivētāki komandas dalībnieki būs. Un jo tiešāka saite starp labu sniegumu un vajadzību apmierināšanu, jo apmierinātāki darbinieki būs.
Bet der atcerēties, ka jebkurā laika brīdī katram būs kāda prioritāra apmierināma vajadzība (kura tieši, ir atkarīgs no pašreizējajiem apstākļiem un izjūtām). Un šī prioritārā vajadzība būs tā, kas darbiniekus tajā brīdī visvairāk motivēs. Dažādiem komandas locekļiem būs dažādas prioritārās vajadzības. Un kāda konkrēta indivīda vajadzība var arī nesaglabāties – dažos gadījumos tā var mainīties pa dienām vai pat pa stundām. Lai darbiniekus varētu motivēt individuāli, viņi ir jāpazīst, jāzina, kādas ir katra personīgās vajadzības un kas konkrēti katram no cilvēkiem darbojas kā primārais motivātors.
…