Uzņēmējdarbību Latvijā vienmēr ir ietekmējusi ekonomisko reformu gaita un likumdošanas bāzes attīstība. Pirmajos gados pēc neatkarības pasludināšanas vājā konkurence radīja lielu uzplaukumu uzņēmēju atīstībā, bet jau sākotnēji ar savu mazo kapiltālu visi šie uzņemumi bija nolemti bojāejai. Tirgus apstākļi bija ļoti mainīgi, tādēļ to uzņēmumu attīstības iespējas bija mazas.
Lai izveidotu ko lielu un dzīvot spējīgu bija jāpārorientējas uz starptautisko tirgu. Ļoti svarīgi bija analizēt arī konkurējošos uzņēmumus, jo konkurence ir tirgus pamats. Konkurence ir ekonomiskā sacensība jeb cīņa starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. Konkurence ir tā, kas nosaka, virza un attīsta uzņēmuma spēju pielāgoties konkurences prasībām un šajā procesā turpina attīstīties. Konkurence veicina jaunu tehnoloģiju radīšanu, samazina cenas, uzlabo kvalitāti un paplašina klientam piedāvāto produktu un pakalpojumu klāstu. 1. Tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organiski saistīta ar konkurenci.
Atkarībā no dalībnieku skaita tirgū, tas tiek sadalīts pa spēlētāju grupām, jeb tā saucamajām tirgus formām. …