Personāla vadītājs – novērotājs
Šī ir reaktīva loma, kas paredz visu esošo personāla vadības funkciju un to pamatojošo procedūru monitoringu jeb uzraudzību. Personāla vadītaja uzdevums ir sekot un kontrolēt, lai tiktu ievērota pastāvošā kārtība, kādā notiek apmācība un atalgojuma administrēšana, tiek piešķirti cilvēku papildresursi vai atvaļinājumi un nemonetārie bonusi. Personāla vadītāja uzdevums ir delikāti, taču stingri atgādināt par attiecīgo rīkojumu un norādījumu ievērošanas nepieciešamību, kā arī apmācīt kolēģus un palīdzēt jaunākajiem tiešajiem vadītājiem iegūt savu darbinieku respektu un ievērot procedūras. Īpaši rūpīgi jāuzrauga dažādu juridisko jautājumu ievērošana organizācijā. Tādi faktori kā sakārtotas darba attiecības, dzimuma, vecuma un citu sociālo faktoru vienlīdzības ievērošana, personas datu aizsardzība un darba drošības nodrošināšana ir personāla vadītāja tiešā kompetence, un pēc attiecīgo procedūru izstrādes un atbilstošo darbinieku apmācības tiešo monitoringa funkcijas ir vissvarīgākās, lai nodrošinātu kārtību un noteikumu ievērošanu.
…