I daļa
1. Personāla vadīšanas plānošana RD Finanšu departamentā jau sākas ar pirmo posmu, proti, ka tiek izveidota Personāla nodaļa. Finanšu departamenta direktors izdod rīkojumu par Personāla nodaļas izveidošanu, vēlāk apstiprina arī nodaļas vadītāju. Personāla nodaļai ir speciāls apstiprināts apraksts par veicamajām aktivitātēm un pienākumiem, plānojot personāla vadību Finanšu departamentā. Parasti šāds apraksts tiek atjaunots vai papildināts ik pa pieciem gadiem vai arī pēc nepieciešamības.
2. Personāla vadības funkcijas RD Finanšu departamentā veic Personāla nodaļas vadītāja. Personāla nodaļas vadītājs ir profesionālis savā jomā ar atbilstošu kvalifikāciju un pieredzi. Nodaļā ir arī otrs darbinieks, kas palīdz veikt personāla vadīšanas funkcijas, kam arī ir pieredze personāla vadības jautājumos.
3. Finanšu departamenta direktors veido un apstiprina Finanšu departamenta struktūru un darbinieku atalgojumu apstiprinātā budžeta ietvaros, nosaka Finanšu departamenta struktūrvienību mērķus un uzdevumus, kontrolē to izpildi. Finanšu departamenta direktors apstiprina Finanšu departamenta darbinieku un Finanšu departamenta pakļautībā esošo iestāžu vadītāju amatu aprakstus, taču tos sastāda Personāla nodaļa kopā ar attiecīgo nodaļu vadītājiem.
Plānojot finanšu līdzekļus, katra nodaļa iesniedz savu līdzekļu izlietojuma plānu ar līdzekļu pieprasījumu. Finansisti apkopo informāciju, veic aprēķinus. Par tālāko rīcību attiecībā uz līdzekļu piešķiršanu lemj departamenta direktors.
…