Var apgalvot, ka gandrīz katram no mums ir bijis nepieciešams kaut ko prezentēt. Lai ko mēs prezentētu, ir svarīgi, lai tas būtu saistoši ne vien mums pašiem, bet arī klausītājiem. Sarunas efektivitātei nepieciešama abpusēja vēlme sarunāties, abpusēji interesants temats, kopīga valoda [2., 66.].
Pirms sākam gatavot runu, svarīgi sev pašam sniegt atbildes uz sekojošiem jautājumiem:
Kādēļ es runāju par šo tematu?
Kādēļ es runāju par šo tematu?
Kādēļ es runāju par šo tematu šai auditorijai?
Kādēļ es runāju par šo tematu šai auditorijai šodien? [2., 66.]
Runas pamatojums, auditorija un apkārtējā vide.
Būtiski zināt, kādēļ mēs uzstājamies, kāda un cik skaitliski liela būs mūsu auditorija un kur noritēs prezentācija. Būtiska ir tēmas aktualitāte konkrētai auditorijai.
Mērķis.
Lai kaut ko sasniegtu, ir jāzina uz ko tiecies. Tikai apzinoties mērķi, var izvēlēties pareizos argumentus, taktiku un citas prezentācijas nianses: pārliecināt citus par savām idejām, sniegt zināšanas, piedāvāt dažādus risinājuma vai rīcības modeļus, atskaitīties, ieinteresēt par jauno produktu, censties gūt sapratni par nepatīkamiem lēmumiem.…