Pat vienas nozares ietvaros dažādi uzņēmumi lieto dažādas metodes savu produktu virzīšanai tirgū. Līdz ar to atšķiras arī naudas līdzekļu sadale starp lietotajām metodēm: reklāma; preču realizācijas stimulēšana; sabiedriskā informācija; personiskā apkalpošana. Uzņēmumi nepārtraukti meklē optimālo sadales metodi produktu virzīšanai tirgū. Piemēram, samazina pārdevēju skaitu veikalos un vairāk izmanto tiešā mārketinga paņēmienus, vai arī palielina izdevumus preču realizācijas stimulēšanai un attiecīgi samazina reklāmas izdevumus. Šīs izmaiņas koordinē mārketinga nodaļas vadītājs. Pieņemot lēmumu par metodēm produktu virzīšanai tirgū, jāņem vērā to raksturojums un lietošanas faktori. Šo metožu galvenie raksturojumi ir šādi:
Reklāmai kā metodei produktu virzīšanai tirgū piemīt ļoti daudz atšķirīgu raksturojumu un īpašību, piemēram: sabiedriskums - reklāmas paziņojumi piesaista ļoti daudz cilvēku. Līdz ar to pirkumu motīvi ir līdzīgi un saprotami daudziem pircējiem, un viņi ir pārliecināti, ka pirkums neizraisīs pārējo neizpratni;
• Pārliecināšanas spēja – reklāmas paziņojumi, pateicoties daudzkārtējai atkārtošanai, var “pierunāt” potenciālos pircējus pieņemt lēmumu par pirkumu. Jo vairāk naudas līdzekļu uzņēmums iztērē reklāmai, jo vairāk pieaug tā popularitāte pircēju skatījumā;
• Ekspresīvisms – pateicoties skaņu efektiem, krāsām, šriftam, reklāma spēj ļoti efektīvi atspoguļot uzņēmuma darbību un produktus.
• Bezkontaktu raksturs – reklāma neparedz personīgus kontaktus ar pircējiem, tāpāt kā pircēji nevēlas atbildēt reklāmas ziņojumiem, proti, reklāma ir spējīga veikt tikai monologu, nevis dialogu.
Tādēļ reklāmu ir lietderīgi izmantot:
1) veidojot ilgstošu, noturīgu produkta tēlu,
2) ātras produktu pārdošanas stimulēšanai,
3) kad ar nelielām izmaksām, rēķinot uz vienu cilvēku, ir jāaptver plašā teritorijā dzīvojoši potenciālie pircēji.
…