Ar projektu jāsaprot kompleksu darījumu, kas aptver diskrētu produktu, servisu un citas darbības, un kas tiek izstrādāts ar nolūku, lai veidotu unikālus kapitāla aktīvus, kuri dotu labumus pircējiem paplašinātā laika periodā.
Izdala 4 projektu raksturīgās iezīmes:
1) no tirgotāju viedokļa: katra darījuma unikalitāte; projekts prasa iekšējo resursu un organizācijas tīkla ārējo partneru mobilizācija, lai noteiktu specifisku darba apgabalu,
2) augsts sarežģītības pakāpe, kas saistās ar darījumu; organizāciju un indivīdu skaits, kas tiek iesaistīti, ir vienādi svarīgs no pircēja un pārdevēja viedokļa; var tikt iesaistītas daudzas ekonomiskas un neekonomiskas daļas, multikulturālas dimensijas gan valodas, gan valstiskā nošķirtībā; darījumu izmaksas ir ļoti lielas; nepieciešama kompleksa finansu inženierija; darījumu procesa ilgums var sasniegt dažus mēnešus un to izpilde vairākus gadus.
3) augsta attiecību trūkuma pakāpe ekonomiskajās attiecībās starp pircēju un pārdevēju; nav iespējams runāt par savstarpējo attiecību nostiprināšanu ar patstāvīgām ekonomiskām izmaiņām, tā kā tas veidojas industriālajās attiecībās ar patstāvīgu produktu vai pakalpojumu pirkšanu,
4) dinamisko nosacījumu novērtēšana, kuru robežās notiek projektu pārrunas; galvenās mārketinga stratēģijas, kas tiek adoptētās no pārdevēju puses, ir neregulāri paraugu pārdošana starp klientiem, lai apietu ekonomisko saistību trūkumu, attīstot spēcīgas sociālās un attiecību saites.…