Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:437187
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 08.12.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

2.4. Reklāmas negatīvās puses
Masu mēdiju reklāmas radītais iespaids uz sabiedrību kopumā tiek vērtēts negatīvi. No ekonomiskā viedokļa liels mīnuss ir tas, ka paši cilvēki ir spiesti maksāt par reklāmu masu mēdijos, jo tās izmaksas parasti tiek iekļautas reklamējamās preces cenā. Satraucošs ir arī fakts, ka reklāmās bieži vien tiek pārspīlētas produkta labās īpašības un slēptas nepilnības. Ja reklamētas tiek preces, kuras cilvēks nav spējīgs iegādāties sava ekonomiskā stāvokļa dēļ, tas viņam var radīt zināmu morālu diskomfortu [3.3.].
2.1. nodaļā tika apskatīta cigarešu reklāmas kampaņa, kuras laikā uzņēmuma Camel cigarešu tirgus daļa pieauga no 0.5% līdz 33%. Daudzi pīpētāji reklāmas iespaidoti nomainīja cigarešu marku uz Camel. Bet fakts ir arī tāds, ka daudzi cilvēki (konkrēts skaits gan nav zināms) pēc šīs reklāmas pievērsās smēķēšanai, kas būtībā nozīmē negatīvu iespaidu uz sabiedrības fizisko veselību (ja smēķēšanu, protams, uzskata par cilvēkam kaitīgu). Interesanti ir arī tas, ka pāris gadus pēc šīs kampaņas iznākšanas ASV tika veikts sociālais pētījums [3.2.], kurā atklāts, ka bērni vecumā 5 - 6 gadiem nepazīst populārākos Disneja multeņu varoņus, bet toties pazīst Camel cigarešu zvēra talismanu, kas zināmā mērā, nākotnē viņus padara par potenciāliem cigarešu patērētājiem.
Līdz ar to var secināt, ka reklāma negatīvi iespaido sabiedrības ekonomiskos, psiholoģiskos, sociālos un pat fiziskos aspektus.

2.5. Reklāmas pozitīvās puses
Vienīgais patiesais labums, ko reklāma dod sabiedrībai ir informācija. Bez reklāmas informācija par jauniem produktiem, pakalpojumiem un tirdzniecības zīmoliem izplatītos relatīvi lēnu. Cilvēki visticamāk izvairītos no jaunu aizvietotāj-produktu un pakalpojumu pirkšanas, kas savukārt kavētu jaunu uzņēmumu rašanos. Un, turpinot šo loģisko ķēdi, var nonākt pie secinājuma, ka pilnīga reklāmas neesamība kapitālisma sabiedrībā ļoti negatīvi iespaidotu ekonomiku.
Par spīti savam primārajam uzdevumam - pārliecināt, reklāma ir kļuvusi arī par skaistu un baudāmu mākslas nozari, kurai pievēršas arvien vairāk cilvēku un ne ar mērķi nopelnīt naudu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация