Darba noslēgumā rodas daži secinājumi par Zviedrijas ārējo tirdzniecību. Manuprāt, Zviedrija pati ļoti cenšas, lai veicinātu savu eksportu un arī uzņēmumi un dažādas padomes ir gatavi ieguldīt lielus līdzekļus, laiku un pacietību, lai nākotnē saņemtu vairāk. Viens no skaidrojumiem, kāpēc šai valstij ir tika labi panākumi, ir augstā darbinieku kvalifikācija un zināšanas. Tas viņiem ļauj uzlabot ražošanu, kā rezultātā prece vai produkts kļūst kvalitatīvāks un konkurētspējīgs. Optimizējot un uzlabojot ražošanu, var samazināt izmaksas, kas, protams, patērētājiem atspoguļojas cenā.
Zviedrija, kā valsts, kas ļoti aktīvi iestājas par brīvu tirdzniecību un ierobežojumu atcelšanu var kļūt par labu eksporta mērķa tirgu citām valstīm, jo Zviedrija pati neizvirza nekādas neizpildāmas prasības un nekavē konkurentvalstu preču iekļūšanu vietējā tirgū. Kā jau tika, minēts, Zviedrija no tā cenšas gūt maksimālu labu, piemēram, paplašinot partneru loku un tml.
Vēl kas piesaista uzmanību, ir tas ka Zviedrijā ir ļoti daudz ar eksportu saistītu padomju, kas palīdz uzņēmējiem, ja salīdzina ar Latviju. Citiem varbūt rastos jautājums, kāpēc vajadzīga, kāda iestāde, kas pēta ar eksportu saistīto likumdošanu par citām valstīm, ja to var izdarīt pats ieinteresētais uzņēmums interneta resursos. Tomēr pat tādas vienkāršas lietas, var ietaupīt ražotājam laiku, jo arī laikam ir vērtība mūsdienās.
…