Kā jūs domājat, vai mūsu maņu orgāni un to sajūtas var ietekmēt mūsu vēlmi veikt pirkumu? Šodien es varu jums pierādīt un, ka jā – var.
Kāpēc nolēmu jums stāstīt par šo tēmu? Kad biju savā erasmus projektā, izvēlējos interesantu priekšmetu, kas saucās “patērētāju psiholoģija un neiromārketings”. Es atzīšos, ka studējot šo priekšmetu, varēju viegli iejusties medicīnas studenta lomā un tas bija sarežģīti, jo mums tik tiešām bija jāstudē katra smadzeņu daļiņa un tās ietekme uz patērētāju. Bet par spīti pārvarētajām grūtībam, es uzzināju ļoti daudz un tāpēc vēlos vismaz ar 10% no savām studijām padalīties ar jums.
Kā jau mēs zinām, mums ir piecas maņas – redze, dzirde, tauste, garša un oža. No sākuma mēs izjūtam šo maņu iedarbību caur sajūtām, bet vēlāk mēs kaut kādā veidā izjusto objektu uztveram. Piemēram, ienākot veikalā, no sākuma mums iekrīt acīs kāda spilgti izcelta reklāma un mūsu redzes maņu orgāns to sajūt, bet tad mēs uztveram to un izvērtējam, bet jau ar kādas smadzeņu daļas palīdzību. Mūsu uztveri var ietekmēt gan iepriekšēja pieredze, gan konteksts un vide, kurā esam esošajā brīdī. …