Tirgus tendence un tirgus segmenta definīcija.
Pietiekamu preču apgrozījuma apjomu, lai gūtu plānoto peļņu, tuvākajos gados var sasniegt tikai tādā gadījumā, ja orientējamies uz vidējā pircēja līmeni, tirgojoties ar precēm par mērenām cenām, tās elastīgi diferencējot pielāgojoties tirgus prasībām.
Pircēji preci izlieto dažādi un to iegādājas dažādu motīvu dēļ. Tāpēc pariezāk būtu iedalīt pircējus pēc šiem pirkšanas motīviem, kā arī pēc citām pazīmēm.
Tirgus segmenta definīcija bāzējas uz sekojošiem principiem:
ģeogrāfiskais (kur dzīvo pircēji);
demogrāfiskais (vecums, dzimums u.c.);
sociāli ekonomiskais (ienākumu līmenis, profesijas);
kultūras (izglītība, reliģija u.c.)
personas raksturojums (dzīvesveids, rakstura tips).…