NOBEIGUMS
Satiksmes ministrijai, kurai ir pieeja pilna informācija par tranzīta nozares darbību, un tās rezultātiem, savlaicīgi jāreaģē uz negatīvajām izmaiņām (kravu plūsmu samazinājums, frakta samazinājums u.c.), pielietojot dažādus uzraudzības paņēmienus, pārbaudes, ierobežojumus, administratīvos sodus, sankcijas, tādējādi neļaujot transporta nozarei darboties neievērojot regulējošās prasības.
Ir jāseko līdzi starptautiskai likumdošanai, jo Latvijas tranzītu nozarē jābūt informācijai par jaunākajām gaidāmajām izmaiņām, kā arī jābūt Satiksmes ministrijas vērtējumam, cik lietderīgi ir ieviest izmaiņas un ar kādām problēmām varētu saskarties tranzīta nozare, ieviešot jaunos normatīvus savā darbībā.
Satiksmes ministrijai ātri jāreaģē uz izmaiņām citu valstu likumdošanā un jāinformē par tām vietējie uzņēmēji, jo situācijā, kad Krievijas Federācija atcēla TIR karneti, vairums Latvijas loģistikas un transporta uzņēmumu nebija informēti, kā rīkoties šajā gadījumā, līdz ar to robežpunktos ar Krievijas Federāciju veidojās garas rindas. Savlaicīga informēšana palīdzētu izvairīties no šādam situācijām.
Lai kļūtu par tranzītpakalpojumu līderi Baltijas valstu starpā, ir jākoncentrē uzmanība uz sadarbību ar galvenajiem un lielākajiem Latvijas tranzīta pārvadājumu un pakalpojumu patērētājiem, kas ir - Krievija, citas NVS valstis, kā arī Centrālās Āzijas valstis.
…