Kad cilvēki saņem dāvanas, viņi visbiežāk atmaigst un arī vēlas izdarīt kaut ko labu dāvanas devējam. Šādā veidā veidojas sociālas attiecības starp devēju un saņēmēju. Mūsdienās šo iespēju savā labā izmanto dažādi uzņēmumi, kas piedāvā saviem klientiem dažādas dāvanas, lai klienti savukārt izvēlētos viņu produktu vai pakalpojumu. Izmantojot dažādus mārketinga trikus, uzņēmumi rada vīziju, ka tās ir brīvas dāvanas, lai gan realitātē, par katru dāvanu ir samaksāts un tā tiek dota ar noteiktu mērķi.
Pasaule ir dažāda, ir cilvēku grupas, kas dzīvo pēc savām tradīcijām un noteikumiem, un viņu skatījums uz terminu “dāvana” ir savādāks, nekā tas ir citur pasaulē. Arī laikam un iespējām attīstoties, mainās cilvēku izpratne par to, kas ir dāvana, kāpēc tā tiek pasniegta – ar mērķi vai spontāni. Pasaule ir ļoti attīstījusies un manuprāt, būtu vērts izpētīt kā mūsdienās uzņēmumi ar dāvanu palīdzību cenšas pievilināt savus klientus, un kā šis termins “dāvana” tiek pasniegts no uzņēmuma puses.
…