Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:108320
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.05.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
Administratīvo tiesību izpratnes    3
Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare    4
Administratīvās tiesības - patstāvīga tiesību nozare    5
Administratīvo tiesību sistēma    5
Administratīvo tiesību saikne ar citām tiesību nozarēm    6
Administratīvo tiesību priekšmets    7
Administratīvi tiesiskās regulēšanas galvenie virzieni valsts pārvaldē    7
Sabiedriskās attiecības, kuras reglamentē administratīvās tiesības    8
Administratīvo tiesību pētīšanas metodes    8
10  Administratīvo tiesību teorija un valsts pārvaldes teorija    9
11  Administratīvo tiesību principi    9
12  Administratīvo tiesību patstāvīgie (substantīvie) principi    10
13  Administratīvo tiesību procesuālie principi    12
14  Administratīvo tiesību normas    13
15  Administratīvo tiesību normas struktūra    14
16  Administratīvo tiesību normu klasifikācijas kritēriji un iedalījums    15
17  Publiko tiesību līgums: jēdziens, veidi    16
18  Administratīvi tiesiskās attiecības    17
19  Administratīvi tiesiskās attiecības struktūra    17
20  Vertikālās administratīvi tiesiskās attiecības    18
21  Horizontālas administratīvi tiesiskās attiecības    19
22  Administratīvo tiesību normu sistematizācija    19
23  Administratīvo tiesību normu inkorporācija    19
24  Administratīvo tiesību normu kodifikācija    20
25  Administratīvo tiesību normu sistematizācijas problēmas Latvijas Republikā    20
26  Valsts parvaldes sistemas jedziens    20
27  Valsts pārvaldes sistēmu veidojošie elementi    21
28  Valsts pārvaldes raksturojums    21
29  Valsts pārvaldes procesa jēdziens un tā administratīvi tiesiskais regulējums    22
30  Valsts pārvaldes metožu iedalījums    22
31  Valsts pārvaldes formu jēdziens un iedalījums    23
32  Valsts pārvaldes akti    24
33  Valsts pārvaldes aktu iedalījums    25
34  Valsts pārvaldes aktu izstrādāšanas un pieņemšanas vispārīgie noteikumi    25
35  Valsts pārvaldes aktiem izvirzāmās prasības    26
36  Administratīvo tiesību subjekts - valsts pārvaldes iestāde    26
37  Valsts pārvaldes iestādes struktūra    27
38  Valsts pārvaldes iestādes kompetence    27
39  Latvijas Republikas valsts pārvaldes iestāžu iedalījums    28
40  Administratīvo tiesību subjekts - Ministru kabinets    29
41  Ministru kabineta struktūra    29
42  MK kompetence    30
43  MK funkcijas    30
44  LR MK darbības kārtība. (LR MK darbības vispārīgie noteikumi)    31
45  Latvijas Republikas ministriju vispārējs raksturojums    32
46  Ministrijas struktūra    33
47  Ministrijas kompetence    33
48  Latvijas Republikas resora (pārvaldes, inspekcijas, aģentūra u.c.) vispārējs raksturojums    34
49  Resora struktūra    34
50  Resora kompetence    35
51  Pašvaldības (pārvaldes institūcijas) izpildiestādes struktūra    36
52  Sabiedriskas organizācijas jēdziens    38
53  Nevalstiskas organizācijas jēdziens    38
54  Nevalstisko organizāciju izveidošanas un darbības tiesiskais regulējums    39
55  Nevalstisko organizāciju līdzdalība valsts pārvaldē    41
56  Uzņēmuma, iestādes, organizācijas, publisko tiesību autonomā subjekta, komercsabiedrības jēdziens    42
57  Uzņēmumu, iestāžu, organizāciju, publisko tiesību autonomo subjektu, komercsabiedrību veidi    42
60  Valsts civildienesta vispārējs raksturojums    44
61  Valsts civildienesta ierēdņa jēdziens. Valsts civildienesta ierēdņi    46
62  Specializētā civildienesta ierēdņi    47
63  Valsts civildienesta ierēdņa tiesības un pienākumi    47
64  Valsts civildienesta ierēdņa dienesta gaita    47
65  Valsts civildienesta ierēdņa atbildība, tās piemērošanas kārtība    47
66  Personas statusa jēdziens    48
67  Personas statusa tiesiskais regulējums    48
68  Pilsoņa statuss administratīvi tiesiskajās attiecībās    48
69  Nepilsoņa statuss administratīvi tiesiskajās attiecībās    48
70  Ārvalstnieka, bezvalstnieka statuss administratīvi tiesiskajās attiecībās    48
71  Bēgja statuss administratīvi tiesiskajās attiecībās    49
72  Aizsardzības ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas izstrādāšanā un realizācijā aizsardzības sfērā    49
73  Ārlietu ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas izstrādāšanā un realizācijā ārlietu sfērā    49
74  Iekšlietu ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas izstrādāšanā un realizācijā iekšlietu sfērā    50
75  Tieslietu ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas izstrādāšanā un realizācijā tiesu un tiesību sistēmu pārvaldē    50
77  Veselības ministrijas struktūra un kompetence medicīniskās aprūpes sfērā    52
83  Finanšu ministrijas struktūra un kompetence valsts politikas realizācijā finanšu un budžeta pārvaldē    56
  N. īpašu uzdevumu sabiedrības integrācijas lietās ministrijas struktūra un kompetence    56
  O. īpašu uzdevumu bērnu un ģimenes lietās ministrijas struktūra un kompetence    57
84  Kontrole - patstāvīgs valsts uzdevums    57
85  Kontrole - likumīgas rīcības nodrošināšanas līdzeklis    57
86  Valsts kontrole    57
87  Konstitucionālā kontrole    58
88  Parlamentārā kontrole    58
89  Tiesu kontrole    58
90  Kontrole un uzraudzība    58
91  Vispārējā kontrole    58
92  Nozaru kontrole un uzraudzība. Audīts    58
93  Speciālā kontrole un uzraudzība    58
94  Masu mediju kontrole    58
95  Sabiedriskā kontrole    58
96  Administratīvo tiesību subjekts - Valsts cilvēktiesību birojs    59
97  Valsts cilvēktiesību biroja struktūra un kompetence personas tiesību nodrošināšanā    59
98  Tiesību sarga - Ombudsmena izveidošanas teorētiskie un tiesiskie aspekti    61
99  Tiesību sarga - Ombudsmena kompetence    61
100  Administratīvā pārkāpuma jēdziens    62
101  Administratīvā pārkāpuma sastāvs    62
102  Administratīvās atbildības jēdziens    62
103  Administratīvais sods un admnistrarīvais ietekmēšanas līdzeklis, to veidi    63
104  Administratīvās atbildības piemērošanas vispārējie noteikumi    63
Фрагмент работы

Tiesību nozare - visu valstī izdoto valsts pārvaldes aktu kopums
Zinātnes nozare - pētī dažādas administratīvo tiesību teorijas
Mācību priekšmets
Vispārējā daļa
Sevišķā daļa
Administratīvo tiesību definīcija parasti atspoguļo valstī valdošās tiesību doktrīnas visplašāk izplatīto viedokli kas bāzējas vai nu uz administratīvajām tiesību normām vai nu uz administratīvo tiesību zinātnes atziņām. Nereti definīcijas atšķiras, jo tās balstās uz zinātnieku viedokli, analīzes rezultātā izdarītiem secinājumiem, izmantojot spēkā esošos tiesību aktus (TA).
Saskaņā ar K. Dišleru: administratīvās tiesības ir publisko tiesību patstāvīga tiesību nozare. Saskaņā ar Dišleru publiskās tiesības regulē attiecības starp valsti un citām publiskajām juridiskajām personām, piem., pašvaldībām, vai arī starp šīm publiskajām juridiskajām personām vienā un indivīdiem vai privātpersonām otrā pusē.
Pēc šīs Dišlera koncepcijas ir viegli atšķirt tās sauktās ārējās jeb starpvalstiskās publiskās tiesības, kas regulē attiecības starp valstīm kā tiesību subjektiem un iekšējām publiskām tiesībām, kurās viens no tiesību subjektiem mēdz būt pati valsts, bet otrs vai nu kāda publisko tiesību juridiska persona vai arī kāds privāto tiesību subjekts – privātpersona vai privātpersonu grupa.

Administratīvā darbība – viss ar ko nodarbojas administratīvās tiesības. Valsts administratīvā darbība – ar to saprotot visu valsts pārvaldes darbību. Valsts administratīvā darbība ir ļoti plaša, tomēr administratīvā darbība nav visa valsts darbība, būtiska loma ir arī tiesu darbībai un likumdošanai.

Varas pārdales sistēma – likumdošana, izpildvara, tiesu vara. Valsts varas līdzsvarošanas princips nosaka, ka valsts varu veido: likumdošanas vara, kas veic likumdošanas darbu, tiesu vara, kas veic jurisdiktīvo darbu, izpildvara, kas veic administratīvo varu. Vēl ir 4)mēdiju vara, 5)finanšu vara.
Abas pēdējās pieskaitāmas izpildošajām varām. Proti, likumdošanas vara valstī rada noteikumus, bet tiesu vara un izpildvara seko lai šie noteikumi tiktu pildīti.
Starp izpildvaru un tiesu varu ir ievērojama starpība šādā aspektā, ka tiesnesis ir stingri saistīts ar likumu, tiesas spriedums vienmēr ir noteiktu likuma pantu stingra piemērošana atsevišķam gadījumam ( ar likumu domājot jebkuru TA) Turpretī administrators – tas kurš darbojas izpildvaras ietvaros –( valsts pārvaldē strādājošais) lai gan arī viņa darbība valstī ir likumam padota, daudzos gadījumos var likuma noteiktās robežās rīkoties brīvi, vadoties no valsts interešu viedokļa. Šo brīvās rīcības tiesību sauc par diskrēcionāro varu . Diskrēcionārā vara ir amatpersonas vai institūcijas tiesības brīvi rīkoties pēc saviem ieskatiem likuma ietvaros un tieši šī diskrēcionārā vara ir tā, kas atšķir izpildvaru no tiesu varas ( abas izpildošās varas nošķir diskrēcionārā vara)
Administratīvo tiesību 3 dabas ( A. Stucka):
administratīvās tiesības ir :
1.tiesību nozare – adm.ties. tiek saprastas kā visu valstī izdoto valsts pārvaldes aktu kopums,
2.zinātnes nozare – tiek pētītas dažādas administratīvo tiesību teorijas, atziņas, kas tiek izklāstītas grāmatās, zinātniskos rakstos un referātos,
3.mācību priekšmets – studiju kursos augstskolās.
Izpildvaru pērta administratīvās tiesības.
Administratīvās tiesības ir sabiedrisko attiecību apvienojums, kuras rodas izpildvaras organizācijas un darbības procesā. Administratīvās tiesības var saukt arī par juridisko formu, vadīšanas ( pārvaldes) modeli, kas nostiprina juridisko nevienlīdzību starp pārvaldes attiecību subjektiem ( “priekšnieks”- “padotais”). Vienkāršoti – pārvaldīšanas, vadīšanas tiesības.

Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare
Administratīvās tiesības regulē sabiedriskās attiecības valsts pārvaldes sfērā
Parasti vismaz viens no administratīvi tiesisko attiecību subjektiem ir izpildvaras institūcija
Otrs subjekts, vairumā gadījumu, ir indivīds vai organizācija
Administratīvās tiesības ir:
tiesību nozare, kura regulē administratīvo iestāžu darbību, tām realizējot likumā vai citos tiesību aktos noteiktās valsts pārvaldes funkcijas
patstāvīga tiesību nozare, tiesību normu kopums, kuras regulē sabiedriskās attiecības valsts pārvaldes (izpildvaras) sfērā
1.1. Tiesību iedalījums
Privātās tiesības
Publiskās tiesības
Ārējās jeb starpvalstiskās
Iekšējās (nacionālās)
Tiesību iedalījuma shēma
Tiesību norobežošanas teorijas
Interešu teorija
Pakļautības teorija
Subjektu teorija
Tradīciju teorija
Pārstāvju jeb pilnvarnieku teorija
Kompetences teorija.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −12,91 €
Комплект работ Nr. 1173052
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация