Vērtējot personas tiesības saņemt informāciju no resoriskās pārbaudes materiāliem, piemērojami normatīvie akti, kas reglamentē informācijas saņemšanu, tostarp Informācijas atklātības likums.
Izskatot personas pieprasījumu sniegt iestādes rīcībā esošo informāciju, iestādes rīcību citstarp nosaka Informācijas atklātības likuma normas. Informācijas atklātības likuma 12.panta pirmā daļa noteic, ja iestāde atsaka sniegt rakstveidā pieprasīto informāciju, tā savā rakstveida atteikumā norāda, uz kāda pamata pieprasījums pilnīgi vai daļēji atteikts, kur un kādā termiņā šo atteikumu var apstrīdēt vai pārsūdzēt. Šāds informācijas atteikums ir administratīvais akts. Savukārt no minētā likuma 15.panta izriet, ka kontroli pār iestādes informācijas atteikumu pamatotību nodrošina Administratīvā procesa likuma kārtībā. Tātad pieteicēja pieteikums par pienākuma uzlikšanu iestādei izsniegt informāciju tās atteikuma gadījumā ir piekritīgs administratīvajai tiesai.
3. Pārsūdzēšana:
1. Pieteicējs O.I. vērsās Administratīvajā rajona tiesā ar pieteikumu, lūdzot atzīt par prettiesisku Valsts policijas faktisko rīcību, atsakot pieteicējam iepazīties ar resoriskās pārbaudes materiāliem, uzlikt pienākumu Valsts policijai izsniegt pieteicējam šo materiālu kopijas, kā arī atlīdzināt nodarīto morālo kaitējumu 200 latu. Administratīvā rajona tiesa ar 2013.gada 3.janvāra lēmumu izbeidza tiesvedību lietā, pamatojoties uz to, ka lieta nav izskatāma administratīvā procesa kārtībā.
2. Par Administratīvās rajona tiesas 2013.gada 3.janvāra lēmumu pieteicējs iesniedza blakus sūdzību. Latvijas Republikas Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments nolēma atcelt Administratīvās rajona tiesas 2013.gada 3.janvāra lēmumu un nosūtīt lietu Administratīvajai rajona tiesai izskatīšanai pēc būtības.
…