Pirmais, kam vajadzētu pievērst uzmanību , ir atšķirība starp talantu un apdāvinātību, kas, iespējams, ir svarīgāka nekā mums šķiet. Par talantu var runāt, ja bērns ir izrādījis spējas kādā atsevišķā dzīves jomā - viņam labi padodas klavierspēle, varbūt mazais ļoti agri jau ķēries pie zīmuļa un papīra, vai arī bērnam īpašu prieku sagādā reizrēķina apgūšana. Talantīgs bērns izrāda spējas vienā jomā, bet pārējās viņš, iespējams, neatšķiras no vienaudžiem vai pat apgūst tās sliktāk. Kā jau zināms - mūziķiem mēdz nepadoties eksaktās zinātnes, bet matemātiķiem - humanitārās.
Apdāvināts bērns var ķerties pie jebkā - viņam viss padodas un ir īpašas spējas jaunu zināšanu apgūšanā. Gan iedzimtība, gan arī audzināšana un atmosfēra ģimenē ir noteikusi, ka šim bērnam ir radusies izpratne par lietu būtību, kuru tas skata it kā no malas - tas arī palīdz tik ātri iemācīties jaunas zināšanas un prasmes. Šim bērnam ir ļoti dažādu dotību komplekss - viņš var gan dziedāt, gan dejot, ir attīstīta loģika, ļoti laba valodu izpratne utt.…