19.Materiālais faktors korelē ar darbinieku lojalitāti. Protams, materiālajam faktoram ir svarīga nozīme. Lai gan pētījumi liecina, ka daudzi darbinieki saglabā augstu lojalitātes līmeni organizācijai arī gadījumos, ja materiālā stimulēšana ir gaužām niecīgos apmēros. Savukārt citi darbinieki aiziet no organizācijās, lai arī viņu atalgojums ir samērā iespaidīgs.
20.Darbinieku nelojalitāti izraisa: Viens no zināmiem nelojalitātes aspektiem organizācijai ir personāla gatavība mainīt darba vietu, neievērojot organizācijas intereses. Tieši šie nelojalitātes aspekti nodara organizācijai gan ekonomiskus, gan morālus zaudējumus.
21.Lai preventīvi novērstu darbinieku nelojalitātes izpausmes organizācijas vadībai ir:
1.) jāveic darbības, lai nostiprinātu organizācijas darbiniekos atziņu, ka pret viņiem vadība izturas taisnīgi, sniedzot informāciju darbiniekiem par viņu veiksmēm un neveiksmēm darbā; jāvelta uzmanība darbiniekiem, līdz ar to radot viņos pārliecību par aizsardzību;
2.) nav jāizvairās no darbiniekiem, bet jāpārzina darbinieku problēmas;
3.) jāintegrē darbinieki kolektīvā, veidojot emocionālas saites, t.i., uzturot kolektīvā tradīcijas utt.;
4.) jāpaaugstina personāla atlases efektīgums.
…