Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:271448
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.01.2017.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Personai, kura nepiekrīt ģenerālprokurora vai īpaši pilnvarota prokurora lēmumam zaudējuma atlīdzināšanas lietā, ir tiesības 30 dienu laikā vērsties tiesā Civilprocesa likumā paredzētajā kārtībā.
*Tā kā Kontroles dienests klientu vērtē slepena, tad klientam šādā lietā ir visai grūti aizsargāt savas intereses;
*Prasība atlīdzināt zaudējumus no kredītiestādes (prokurora lēmuma pārsūdzēšana);
*Par nepamatotu vai nelikumīgu rīcību (likumā noteikta gradācija).
Ja valsts atlīdzina personai bankas nelikumīgas rīcības dēļ nodarītos zaudējumus, Ģenerālprokuratūra pēc atlīdzinājuma izmaksas vērš regresa prasību pret banku.
Ja persona nesniedz informāciju likums nosaka bankas vienpusējas atkāpšanās tiesības (ārpuslīgumisks pamats bankai rīkoties) - neiestājas atbildība par likumā noteiktos gadījumos izbeigtajām saistībām (nevar prasīt zaudējumu atlīdzību).
CIVILTIESISKĀ PUSE BANKAS-KLIENTA ATTIECĪBĀM
Nav kodificēta regulējuma bankas-klienta civiltiesiskajām attiecībām. Piem., norēķina konta līgumam nav regulējuma vispār, tam pēc analoģijas piemēro civiltiesiska līguma noteikumus.
Bankas parasti cenšas nosegt vai minimizēt savus riskus attiecībā uz klientu, bet tām jāņem vērā arī patērētāju aizsardzības noteikumi (ja runa ir par fiziskām personām), lai līguma noteikumi nebūtu netaisni. Ja klients ir juridiska persona, tad uz to neattiecas arī patērētāju tiesības, līdz ar to attiecības regulē civiltiesību vispārīgie noteikumi.
Bankas-klienta attiecībās privātautonomijas princips parasti ir visai ierobežots, jo bankas parasti cenšas diktēt savus noteikumus. Parasti ir kāda veidlapa, ko klients aizpilda, kas skaitās līguma būtiskā sastāvdaļa (tur ietverti bankas nosacījumi). Bankas, izstrādājot līgumu noteikumus, ir izstrādājušas savu praksi, un tā arī ir tā tiesiskā bāze, uz kuras balstās bankas-klienta attiecības.
KIL neregulē finanšu pakalpojumu līgumus, izņemot depozīta līgumu. Daudzi bankas-klienta attiecību līgumi nav regulēti arī civiltiesībās – tas ir viens no privātautonomijas izpausmes veidiem (pusēm izvēlēties arī tādus līgumus, kas nav regulēti).

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация