13. Secinājumi par bērna runas un valodas attīstību veseluma skatījumā. (Secinājumi veidojami no skolotāja profesionālā skatījuma – kur bērna runā parādās visvairāk kļūdu, kādas ir raksturīgākās. Šīs pārbaudes laikā netiek noteikti runas traucējumi, bet tiek iegūta informācija par bērna runas attīstību un valodas apguvi. Par runas traucējumiem runā logopēdi).
Reizēm Karlīna labi un skaidri izrunā burtu l, bet reizēm nē. Piemēram, vārdā vilciens – viņa saka viuciens. Pagaidām meitene burta ķ vietā saka – č (čepiņas, čiploks). Karlīnai ir labs vārdu krājums, viņa nebaidās pateikt kādu vārdu nepareizi. Viņai patīk vērot attēlus, un par tiem stāstīt. Un pat pastāstīt vairāk, nekā tiek no viņas prasīts. Meitenes spriedumi ir loģiski, balstīti uz pašas pieredzi (piemēram, attēlā, kurā bērni šūpojas, viņa man stāsta, ka viņai ar brāli arī patīk šūpoties). Visvairāk kļūdu Karlīnas runā rodas tad, kad viņa steidzas – kad ļoti vēlas izstāstīt kādu interesantu notikumu.…