1.Bērna runas un valodas izzināšana
1.1Komunikācija. Bērns komunicē brīvi. Labprāt atbild uz jautājumiem, stāsta pats, ir draudzīgs, skatās acīs. Runā normālā tempā. Jautāju par bērna ģimeni, viņa tuvākajiem cilvēkiem, mīļāko nodarbošanos.
Bērns stāstīja: „Mūtu (mūsu) ģimenē in(ir) vient(viens) bēnt(bērns), tat (tas) et (es) – Naitit(Raitis). Et (es) dzīvoju an (ar) tavu(savu) mammu Ligitu un Juni(Juri). Man patīk pelētiet(spēlēties), gnābt(grābt) lapat(lapas), tādīt (stādīt) puķet(puķes), palīdzēt tiltumnīcā(siltumnīcā). Et(es) vēl palīdzu Junim(Jurim) zāģēt , et(es) padodu malkat (malkas) pagali. Junit(Juris) veda man miltit(smiltis). Man bī(bija) nitenit(ritenis), bet talūza(salūza). Tat(tas) bī (bija) dzeltent(dzeltens) an (ar0 vitādiem(visādiem) buntiem(burtiem). Viņam niepa(riepa) iet not(nost). Vajag mēģināt tataitīt (sataisīt), knūvet (skrūves) in (ir), bet nevan(nevar) tatknūvēt(saskrūvēt). Vint (viņš) titā(šitā) gāja 9rāda ar rociņām kā).
1.2Artikulācijas aparāta perifērās daļas uzbūve un tās funkcijas
Mute – nedaudz pavērta
Lūpas – apakšlūpa bieza
Zobi – sakodiens normāls
Mēle – mazkustīga (to noteicu ar mēles vingrinājumiem)
Aukslējas – norma.…