6. biļete
Uzņēmējdarbības vide un tās dimensijas.
Ilglaicīgo kredītu (parādu) veidi.
Cenu politika.
Uzņēmējdarbība ir atkarīga no labām attiecībām ar apkārtējo vidi, sevišķi no saviem darbiniekiem, arodbiedrībām, patērētājiem un to apvienībām. Uzņēmēja apkārtējo vidi veido arī citi elementi - piegādātāji, konkurenti, kreditori, valsts.
Visi, kā uzņēmēji tā pārējās institūcijas, darbojas nosacītā telpā, ko vēl var raksturot ar četrām dimensijām – ekoloģiski – ģeogrāfisko dimensiju, tehnoloģisko dimensiju, ekonomisko dimensiju un sociālo dimensiju.
Uzņēmēji jeb īpašnieki rūpējas par
īpašuma drošību un peļņas pieaugumu,
uzņēmuma vadīšanu vai uzraudzīšanu.
Kreditorus interesē
kapitāla drošība,
procentu maksājumi.
Patērētāji un klienti gaida
cenai atbilstošu produktu,
attiecīgas garantijas,
servisu.
Piegādātāji cīnās par
peļņu nesošām cenām,
regulāriem un garantētiem maksājumiem.
Līdzstrādniekus interesē
materiāla un sociāla drošība,
garantēta alga,
apmierinājums ar darbu,
atzīšana.
Citi uzņēmēji (konkurenti) vēlas sadarbību.
Valsts un dažādas apvienības cīnās par to, lai uzņēmums
laikā samaksā nodokļus,
atbalstītu tautsaimniecības politiku,
darbotos nacionālās interesēs.
Arodbiedrības ieinteresētas, lai uzņēmumā tiktu atzīti tās biedri.…