BIZNESA PLĀNA STRUKTŪRA
Kopsavilkums ir biznesa plāna ievads, kur var gūt vispārīgu priekštatu par biznesa mērķiem un gaidāmajiem rezultātiem. Šeit īsi un kodolīgi jāapraksta svarīgākais no katras nodaļas.
Produkta aprakstā janorāda kādas tehnoloģijas tiks pielietotas produkta ražošanā vai pakalpojuma sniegšanā, kādas izejvielas (to daudzums, cenas) būs nepieciešamas, kur tās tiks iegūtas (tehnoloģiskā procesa apraksts), kas būs piegādātāji un cik bieži notiks piegādes, ražošanas jauda.
Uzņēmuma aprakstā ir janorāda visa kontaktinformācija un juridiskā informācija par uzņēmumu (nosaukums, juridiskā adrese, telefons, e-pasts, dibināšanas gads, reģistrācijas numurs, bankas rekvizīti, plānotā uzņēmējdarbības vieta, uzņēmuma dalībnieki, personas kodi un dzīvesvietas adreses).
Jāapraksta organizācijas struktūra un vadības pamatprincipi, vadītāju un darbinieku pienākumi, komandas pieredze, izglītība un darba samaksas politika, pamatkapitāla lielums un tā sadalījums starp dibinātājiem, esošais īpašums, iekārtas vai tehnika. Jānorāda misija, vīzija, mērķi un biznesa plāna izstrādes mērķis.
Tirgus situācija. Šajā biznesa plāna nodaļā aplūko šādus jautājumus: tirgus raksturojums un iespējas, tirgus segmentēšana, pircēja, patērētāja motivācija, izvēloties piedāvāto produktu, būtiskākie prognozējamie faktori, kas var ietekmēt komercdarbības rezultātus, pārdošanas apjoma un apgrozījuma prognoze. Veic nozares izpēti un raksturojumu, kopīgo nozares attīstības stāvokli un attīstības tendences, raksturīgākās īpatnības.