Motivēšana ir dinamisks process, kurš, lietojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē darbinieku un organizācijas mērķu sasniegšanu. Tā kā menedžeri strādā ar cilvēkiem, viņiem ir svarīgi saprast, kāpēc cilvēki uzvedās tā, kā viņi uzvedas, lai ar dažādām metodēm varētu virzīt viņu izturēšanos vēlamajā virzienā.
Autores prāt, darbinieku motivēšana ir ļoti svarīga veiksmīga uzņēmuma sastāvdaļa, jo cilvēkiem kā dzīvām būtnēm dažādi pienākumi var apnikt, likties nejēdzīgi, cilvēki var neredzēt jēgu konkrēto pienākumu izpildē, un ir grūti piespiest strādāt cilvēku, kuram attiecīgais pienākums nav ne pievilcīgs, ne vienkāršs, ne šķietami vajadzīgs. Motivēšana – vispirms jau nodrošinot dažādas pamata vajadzības, piemēram, darba laikā ļaujot padzerties glāzi ūdens, vai apmierinot jau augstākas vajadzības, kas palīdz ļoti efektīvi stimulēt darbinieka darbu izpildi. Palielināt darbinieka efektivitāti var motivējot darbinieku ar prēmijām, algas pielikumu, dažādām atlaidēm, bonusiem, dāvinājumiem, bezmaksas pusdienām, labāku darba vidi, labākām sociālajām garantijām u.tml. Pildot vienveidīgus darba uzdevumus, interese par tiem pazūd straujāk, tāpēc ir svarīgi darbinieku motivēt, lai tā veiktspēja nemazinātos. Ja motivēšana netiktu izmantota, varētu būtiski pazust darbinieka interese veikt pienākumus cik vien labi iespējams, tādējādi arī pasliktinātos rezultāti un lēnāk tiktu sasniegti organizācijas mērķi.
…