Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:569617
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 04.12.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 12 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Mūsdienu sabiedrība ir informācijas sabiedrība, kuras ikdiena bez informācijas tehnoloģiju izmantošanas nav iedomājama. Tās ienāk izglītībā, sekmējot mācību satura apguvi, dodot iespēju pašrealizēties arī pusaudžiem ar valodas traucējumiem.
Latvijas tāpat kā citu valstu konkurētspēja šobrīd ir atkarīga ne tikai no ekonomikas, bet arī no izglītības sistēmas iespējām sagatavot skolēnus sarežģītajam darba tirgum, tā mainīgajām prasībām. Attīstīt mācīšanās pieredzi, kas veicina pašrealizāciju un jaunradi ir viens no svarīgākajiem mērķiem mūsdienu sabiedrībā (Winslow, 2005).
Pašreiz skolā mācās tie bērni, kas šajā sabiedrībā dzīvos un to veidos. Ir svarīgi, lai jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā un mainīgajā pasaulē. Tāpēc skolotāja uzdevums – izmantot IT sniegtās iespējas mācību satura apguvē, komunikācijas kompetences pilnveidē, palīdzēt visiem skolēniem apgūt informācijas tehnoloģiju izmantošanas pamatprasmes, tādā veidā sekmējot skolēna pašrealizēšanās iespējas.
Latvijā mācās aptuveni 300 tūkstoši skolēnu. No tiem aptuveni 60 tūkstoši bērnu izglītību iegūst minoritāšu skolās – krievu, baltkrievu, ukraiņu, lietuviešu un citu tautību, mācoties gan savā dzimtajā, gan arī latviešu valodā. Aptuveni 9 tūkstoši skolēnu ir nepieciešama speciāla izglītība un atbalsts. Tie ir bērni ar garīgiem vai fiziskiem traucējumiem, kuru dēļ mācības parastajās skolās nav pieejamas. Pedagoģiskās un sociālās korekcijas programmās mācās aptuveni 3 tūkstoši bērnu, kuriem nepieciešama īpaša uzraudzība, tie lielākoties nāk no sociāli nelabvēlīgām ģimenēm (Koķe, 2009). Latvijas valsts speciālās izglītības centra 2008./2009. mācību gada statistikas dati par pirmsskolas vecuma bērniem izglītības iestādēs liecina, ka no 56 710 bērniem, kuri apgūst vispārējo pirmsskolas izglītības programmu, 9% jeb 11 160 bērniem skolotāji sadarbībā ar atbalsta speciālistiem ir konstatējuši dažāda veida traucējumus. No tiem 8 936 jeb 6% bērnu ir runas un valodas traucējumi.
Latvijā darbojas divas logopēdiskās internātpamatskolas (abas vienā reģionā – Latgalē), kurās mācās bērni ar smagiem valodas traucējumiem no visas Latvijas, un logopēdiskā sākumskola Rīgā. Šajās skolās mācās tikai daļa skolēnu ar valodas traucējumiem, pārējie integrēti vispārizglītojošajās skolās.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация